Szeptemberben tovább erősödött az a hónapok óta látható tendencia, amely alapjaiban formálja át a hazai médiapiacot: a nézők egyre szabadabban váltanak a lineáris televízió és a streaming világa között. A nagyképernyős fogyasztásban tovább nőtt az Other kategória súlya; a 18-59 éves korosztály körében a tavalyi 23,6 százalékról 26,0 százalékra emelkedett. Ez azt jelzi, hogy a közönség rugalmasan vált platformok között, és az RTL kétpilléres stratégiája, a lineáris és a streaming egymást erősítve kínál valódi élményt a nézők számára.
Érvényesül a multiplatform hatás: a tartalom sokszor ugyanaz, de a fogyasztási mód más, és ez egyszerre ad szabadságot a nézőknek, stabilitást az üzletnek. A Nyerő Páros legújabb évada például – miközben 16,5%-os közönségaránnyal továbbra is az RTL egyik húzóműsora maradt – lineárisan visszafogottabban teljesített, streamingben viszont hatalmasat emelkedett: az RTL+ felületén a tavalyihoz képest 33 százalékkal nőtt a műsor videóindításainak száma. Így egyszerre szólította meg a klasszikus tévénézőt, és azokat, akik mobilon vagy okostévén keresztül követték a történéseket.
Az ősz húzóműsorai
A szeptemberi nézettségi toplista a magyar válogatott mérkőzéseivel indult, de a sporteseményeket rögtön követte az RTL zászlóshajó show-ja, az X-Faktor, amely négy helyet is elfoglalt a havi TOP10-ben. A fiatalok körében kiemelkedően erős: a 18-29 éveseknél 45,8 százalékos közönségarányt ért el, szemben a Megasztár 16,7 százalékával. Vásárlóerőben is jelentős a különbség: az X-Faktor 30,0 százalékot, míg a Megasztár 22,0 százalékot hozott a 18-59 ABC célcsoportban. Szeptember végén két erős piacvezető premier is elindult: Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban (19,5%) és a Tizenkét okos ember (16,9%).
A streaming felület szeptemberi toplistáján dobogón szerepel a Nyerő Páros, az X-Faktor és a Bróker Marcsi is, bizonyítva, hogy a lokális saját gyártás ma is igazi húzóerő.
A hírműsorok is erős hónapot zártak: az RTL Híradó 22,4 százalékos közönségarányával ismét piacvezető volt a Tények előtt, napi átlagban több, mint félmillió (551 ezer) nézővel. A Sztárbox közönségaránya emelkedett a tavalyihoz képest (20,5%), és múlt vasárnap már piacvezető volt, a Reggeli pedig új műsorvezetőkkel hároméves csúcsot ért el (8,1%).
Stabil kábelportfólió
Az RTL második generációs csatornái szeptemberben is növekedést mutattak az előző év azonos időszakához képest: all day 14,5 százalékot, prime time-ban 14,4 százalékot értek el. A havi kábelcsatorna toplistán az első 10 helyből öt is az RTL-hez tartozik – Film+, Cool, RTL KETTŐ, Sorozat+, RTL GOLD, ami a legerősebb jelenlét a piacon. Egész napos eredményeket tekintve a Sorozatklub és a Kölyökklub pedig havi rekordokat döntöttek.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 18-29, 18-59 ABC vásárlóerő és 4+ célcsoportok. Klasszikus shr% az „Other” esetében, míg Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány) minden más esetben, live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (18:00-22:59), teljes nap (02:00-25:59). A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. október 1-jén lekért adatok alapján.
rtl+, web+app, total videoview
RTL Magyarország