Tájékoztató a csatornáinkat érintő módosított anyagleadási rendről (2025. december)
2025.11.07.
Az RTL műsorai uralták a novemberi toplistát, a Most Wanted lett a 2025-ös ősz legnézettebb formátuma
2025.12.01.

Erősödő Connected TV-piaci jelenlét és technológiai fejlesztések az RTL Magyarországnál – bemutatták a 2026-os értékajánlatot a Big Picture konferencián

2025.11.07.

Az RTL Magyarország a Big Picture konferencián ismertette 2026-os értékajánlatát, amely a Connected TV-jelenlét további erősítésére és a kampánykiszolgálás fejlesztésére fókuszál. Az RTL célja, hogy a hirdetők számára a lineáris és digitális felületeken egyaránt rugalmasabb, és hatékonyabb megoldásokat kínáljon.

Hatékonyabb kampánykiszolgálás

Demeter Zsófia, az RTL Magyarország hirdetés értékesítési igazgatója elmondta: az RTL Saleshouse a gyorsan változó médiapiaci környezetben is stabil teljesítményt és kiszámítható működést biztosít partnerei számára.

Az RTL Saleshouse portfóliója fiatalosabb és magasabb vásárlóerejű nézői összetétele továbbra jelentős piaci előnyt biztosít. Az RTL Saleshouse főműsoridőben stabil teljesítményt nyújt[i]: portfóliószinten 23%-kal magasabb a GRP-szállítása a versenytárshoz képest, miközben az RTL Saleshouse portfolio csatornáinak prime aránya meghaladja az 50%-ot. Az RTL Saleshouse GRP szállítása 14%-kal magasabb a versenytársnál, miközben a reklámidő 8%-kal csökkent 2025-ben. A médiakereskedőház hatékonyságát portfólióján futó spotok átlagosan +27%-kal több nézőt érnek el.

„A hirdetőink számára ma a hatékonyság, a rugalmasság és a stabil kampányteljesítmény a legfontosabb. Ezekre építjük a működésünket, miközben folyamatosan fejlesztjük azokat az eszközeinket, amelyek valóban értéket teremtenek a partnereinknek” – mondta Demeter Zsófia.

Új, rugalmasabb kampányfoglalási rendszer

Az RTL Saleshouse 2026-ban új kampányfoglalási rendszert vezet be, amely a reklámszpotok elhelyezését valós időben optimalizálja. Az új rendszer percenként akár 45 000 spotot képes újratervezni, az aktuális nézettségi adatok alapján újraszámolja a kampányokat, és a teljes inventory-t a célcsoportokhoz igazítja. A tesztidőszak adatai szerint az új megoldás 10–15%-kal csökkenti a kibocsátott spotmennyiséget, azaz az eddig is kiemelkedő átlagos spotnézettséget tudja még tovább növelni.

„A kevesebb néha tényleg több: kevesebb megjelenéssel, de jobb eléréssel tudjuk kiszolgálni partnereink kampányait. Ez a rendszer nemcsak a rugalmasságot növeli, hanem optimálisabb gyakoriságot és pontosabb célzást is biztosít partnereink számára. Nagyobb rugalmassággal be tudunk fogadni akár a hónap közben érkező megrendeléseket is” – tette hozzá Demeter Zsófia.

A Connected TV a növekedés motorja

Dudás Gergely, az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese a Connected TV (CTV)-piac jelentőségét hangsúlyozta. Az RTL 2025-ben indította el az RTL+ Premium reklámos verzióját, amellyel az RTL belépett a CTV-hirdetések piacára.

Az első év tapasztalatai szerint a nézők ugyanannyi időt töltenek a reklámos verzió tartalmaival, mint a reklámmentes csomagban – átlagosan 140 percet alkalmanként –, ami azt mutatja, hogy a közönség befogadó prémium tartalmi környezetben megjelenő reklámokkal.

„A Connected TV a televíziózás és a digitális világ legjobb elemeit egyesíti: nagyképernyőn, prémium környezetben találkozik a néző és a márka. A közösségi programélmény pedig még tovább növeli a teljesítményt” – mondta Dudás Gergely.

Az RTL és a ONE stratégiai együttműködésének köszönhetően 2026-ban százezres nagyságrendben térnek majd át a reklámos verzióra a jelenlegi előfizetők, ami jelentős elérésnövekedést és új hirdetési lehetőségeket kínál. A vállalat tovább bővíti partnerségeit a SkyShowtime és a Sweet.TV platformokkal is, így a Connected TV-portfólió lefedettsége és hatékonysága tovább nő 2026-ban.

Áremelés

Az RTL Magyarország 2026-ban 8%-os szezonindexbe épített árváltozást jelentett be, amely a piaci gyakorlatnak megfelelő, tervezhető mértékű korrekció.


[i] Forrás: Nielsen, 2024. január-szeptember/2025. január-szeptember, prime time: 18:00-22:59, 18-59 GTSV

Kapcsolódó hírek

2025.12.01.

Az RTL 2025 novemberében 17,6%-os közönségarányt ért el főműsoridőben a 18-59-es korosztályban, ami az elmúlt három év második legjobb havi eredménye. Csoportszinten 32,6%-ot mutatnak a számok, amely az utóbbi négy év második legerősebb RTL Magyarország teljesítménye. A hónap műsor-toplistáját az RTL dominálta: a tíz legnézettebb novemberi műsorból nyolc RTL-es volt. A legnagyobb siker egyértelműen a Most Wanted - A hajsza, amely 24,5%-os átlagos közönségarányával az ősz legnézettebb televíziós tartalma lett lineárisan, miközben az utóbbi évek egyik legsikeresebb realityje RTL+-on is.

2025.11.07.

Az alábbiakban olvasható az RTL és a kábelcsatornák 2025. decemberi módosított anyagleadási rendje

2025.11.04.

Láthatóan mozgalmas hónapot zárt az RTL, amely a ritkábban tévézőket is be tudja rántani egyedi tartalomstratégiájával. Az őszi nagy formátumok pedig, mint az X-Faktor, a Pandora – A Szelence átka és Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban mind a képernyőn, mind a streamingfelületen erősen teljesítettek.