Piacvezető hírműsor (18-59), stabil nézői bázis
Októberben az RTL főcsatornája 16,3%-os átlagos közönségarányt ért el főműsoridőben, a 18-59 éves célcsoportban. Csoportszinten az RTL Magyarország 31,2%-ot teljesített, ami továbbra is stabil eredmény a kiélezett piaci környezetben.
A Híradó októberben is piacvezető maradt: 21,4%-os közönségarányt ért el a 18-59-es célcsoportban, szemben a TV2 Tények 19,4%-ával. Ez napi átlagban 604 ezer nézőt jelent. A Fókusz (15,5%) és a Házon kívül (16,9%) továbbra is meghatározó szereplők az esti sávban.
Sikeres realityk és show-műsorok
Az őszi szezon egyik nagy nyertese Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban, amely 18,2%-os közönségaránnyal zárta évadát. A műsor az RTL+-on is kimagasló nézettséget hozott, jelentős növekedést produkálva a tavalyi évhez képest. A program különösen a magasabb végzettségű, városi közönség körében volt népszerű.
A Sztárbox harmadik évada szintén kiváló szezont zárt: 20,2%-os átlaggal tartotta tavalyi szintjét, és kifejezetten a fiatal, keveset tévéző célcsoport köreiben volt népszerű. Az X-Faktor idei szezonja az élő show-k előtt 25,6%-os átlagos közönségarányt ért el, és a havi toplista 2., 3. és 4. helyét is megszerezte, a Portugália-Magyarország labdarúgó-mérkőzés mögött. November első hetétől indulnak a mindig népszerű X-Faktor élő adások is.
Az RTL számos új programot indított októberben: a Pandora – A szelence átka 15,7%-os közönségaránnyal startolt el, a Valami Amerika-sorozat (12,5%), a Tizenkét okos ember pedig (10,9%) szintén stabilan teljesítettek.
Erősödő kábelportfólió és növekvő eredmények minden napszakban
Az RTL kábelportfóliója idén októberben látványosan erősödött tavalyhoz képest. Az egész napos közönségaránya 15,9%, ami növekedést jelent 2024 októberéhez viszonyítva. Főműsoridőben is javulás látható: a tavalyi 13,8%-ról 14,9%-ra nőtt az RTL kábelcsatornák együttes eredménye, így a növekedés egyértelmű és következetes trendet mutat.
A növekedés kulcsszereplője az RTL KETTŐ, amely továbbra is magabiztosan vezeti a humor tematikájú csatornák mezőnyét, de még ennél is dinamikusabb előrelépést mutat az RTL GOLD. A kábelcsatornák toplistáján így az RTL-csoport különösen erős pozíciót foglal el: egész napot tekintve öt csatornával (Film+, Cool, RTL GOLD, RTL KETTŐ, Sorozat+) szerepel a legnézettebb tíz között.
Terjedő streaming szemlélet
A streaming térhódítása továbbra is növekszik: az októberi adatok megerősítik, hogy az RTL képes megszólítani a kevesebbet televíziózó, fiatalabb és magasabb státuszú közönséget. Az olyan produkciók, mint Az Árulók és a Pandora, illetve a hétvégi nagy show-műsorok kimagaslóan teljesítenek ezekben a szegmensekben, ez pedig jól mutatja, hogy a tartalomfogyasztás minősége még inkább előtérbe kerül.
A hónap legnézettebb filmje az október 23-én az RTL-en sugárzott Futni mentem volt, amely egyben az éves filmtoplista 2. helyére is felkerült 463 ezres nézőszámmal.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59 és 4+ célcsoportok. Klasszikus shr% az „Other” esetében, míg Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány) minden más esetben, live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (18:00-22:59), teljes nap (02:00-25:59). A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. november 1-jén lekért adatok alapján.   
rtl+, web+app, total videoview  

