Tájékoztató a 2025. októberi Market Indexről
2025.08.26.

Sportos hónap, magazinsikerek és rekord streaming augusztusban    

2025.09.02.

Az augusztus az RTL számára a sportesemények, a közéleti tartalmak és a streaming erősödésének hónapja volt. A Házon kívül és a Híradó kiváló lineáris teljesítménye mellett streamingben a Ferencváros Bajnokok Ligája selejtezői is hozzájárultak ahhoz, hogy az RTL tartalmai meghatározó szerepet töltöttek be az utolsó nyári hónapban.

Augusztusban két emlékezetes Fradi-Qarabag összecsapás is képernyőre került: az első mérkőzés 18,0%-os, a visszavágó 15,0%-os közönségarányt ért el, és mindkettő megnyerte saját idősávját, miközben streamingen is sokan követték a két meccset. A sportos kínálatot erősítette a Hell Boxing Kings is, amely az augusztus 23-i szombatra hozott szép eredményt, megnyerve azt az estét.    
A Híradó pedig négy alkalommal is képviseltette magát a havi TOP10-ben. 

A Házon kívül kiütötte versenytársát

A Házon kívül augusztusban is bizonyította erejét: 2025. május 4. óta 18 adásból tizenkét alkalommal legyőzte a TV2 Naplót. A két műsor átlagos közönségaránya közel azonos (16,9% vs. 16,2%), ugyanakkor a Napló inkább csak olyan esetekben tudott nyerni, amikor mögötte nagy költségvetésű showműsor állt. Július vége óta azonban már egyszer sem sikerült felülmúlnia a Házon kívül nézettségét, és valószínűleg ez is hozzájárul ahhoz, hogy ősztől már nem versenyez a két műsor. 

Újabb streaming csúcsok

Az „Other” kategória augusztusban 28%-os közönségarányt ért el, ami minden eddiginél magasabb, szemléltetve, hogy a nyári hónapokban egyre többen fordulnak a streaming felé. A júliusi trend így fennmaradt: az RTL+ kínálatában kiemelkedő sikert aratott az Exek csatája, amelyre az előfizetők összesen több, mint egymillió órát fordítottak az RTL+ Premium platformon. Sőt, az Exek csatája az egész idei évet figyelembe véve az UEFA Bajnokok Ligája után felhasználószámban a harmadik helyen szerepel az RTL+-on. A platformexkluzív filmek is jelentős nézőszámot értek el, mint például a Futni mentem és a Cicaverzum. 

Az RTL+-on a Fradi mérkőzés annak ellenére teljesített kimagaslóan, hogy lineáris formában az RTL tévécsatornán is szurkolhattak a nézők. A labdarúgás tekintetében így a streamingfelület ott folytatja, ahol abbahagyta: például 15 mérkőzést már meg lehetett nézni, és élőben ment a Bajnokok Ligája-sorsolása is. Kifejezetten nagy az érdeklődés, nem kis részben az FTC-nek is köszönhetően. 

Az adatokból az is kirajzolódik, hogy hiába futnak bizonyos műsorok lineáris és streaming felületen, egyre többen választják a fizetős környezetet, legyen az reklámokkal vagy azok nélkül. Az eredmények magukért beszélnek: a nézők nyáron is előszeretettel választották a streaminget, és azon belül is az RTL saját gyártású tartalmait. 

Lineáris csatornák versenye    

Az RTL főműsoridős közönségaránya augusztusban 11,6% volt a 18–59-es korosztályban, míg a TV2 13,8%-on zárt. Csoportszinten az RTL 29,2%-kal, a TV2 32,2%-kal fejezte be a hónapot. Bár kiélezett versenyben az RTL kábelportfólió nem tudta megnyerni augusztust főműsoridőben, a csatornacsoport így is rendkívül erős eredményeket ért el. Egész napot tekintve 16,7%-os LSHR%-t, míg főműsoridőben 17,6%-ot produkált, utóbbi több, mint nyolcéves rekordnak számít havi közönségarányban. Sőt, a portfólió egész napos teljesítménye is kimagasló: tavaly augusztushoz képest közel másfél százalékponttal nőtt, 15,3%-ról 16,7%-ra. 

Kábelcsatornák a TOP 10-ben
 
Az RTL kábelcsatornák a havi TOP 10-ben is erősen szerepeltek: mind az egész napot, mind a főműsoridőt tekintve öt csatornával képviseltették magukat, ami ráadásul a legtöbb a piacon. A toplistás csatornák a Film+, a Cool, a Sorozat+, az RTL GOLD és az RTL KETTŐ. Emellett a Film+ augusztusban kiemelkedő hónapot zárt, hároméves csúcsot érve el a főműsoridős közönségarányban. Az RTL KETTŐ 2,4%-os egész napos LSHR%-jával új rekordot ért el humorcsatornává válása óta. Az RTL GOLD is remekelt: 2,3%-os közönségarányával egész napot tekintve a második legjobb hónapját produkálta fennállása óta, főműsoridőben pedig új csúcsot ért el. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+ célcsoportok. Klasszikus shr% az „Other” esetében, míg Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány) minden más esetben, live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (18:00-22:59), teljes nap (02:00-25:59). A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. szeptember 1-jén lekért adatok alapján.     
rtl+, web+app, total videoview

Kapcsolódó hírek

2025.09.02.

Az augusztus az RTL számára a sportesemények, a közéleti tartalmak és a streaming erősödésének hónapja volt. A Házon kívül és a Híradó kiváló lineáris teljesítménye mellett streamingben a Ferencváros Bajnokok Ligája selejtezői is hozzájárultak ahhoz, hogy az RTL tartalmai meghatározó szerepet töltöttek be az utolsó nyári hónapban.

2025.08.26.

2025. október hónapra vonatkozóan Market Index-et egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.08.01.

Már a korábbi években is megfigyelhető volt, ám 2025 júliusában minden eddiginél élesebben rajzolódott ki a hazai nézői szokások nyári átalakulása. Történelmi mélypontra süllyedt a lineáris tévécsatornák elérése, miközben a nagyképernyős nézettségen belül az „Other TV” kategória, benne a streaming platformokkal, így az RTL+-szal, 27,1%-os részesedéssel új csúcsot döntött a 18–59 évesek körében. Az RTL a nyárra tudatosan streaming fókuszú stratégiát épített: az RTL+ saját gyártású realityje, az Exek csatája jól teljesített, miközben a kábelportfólió is jó eredményeket hozott.