Stratégiai megállapodást kötött a smartclip és az RTL Magyarország
2025.03.31.
Tájékoztató a 2025. júniusi Market Indexről
2025.04.23.

Stabil teljesítmény és negyedéves győzelem: erős évkezdés az RTL-nél  

2025.04.03.

Rekordot hozott a március az RTL+ Premium UEFA Bajnokok Ligája-közvetítéseiben. Az RTL és az RTL Magyarország csatornaportfóliója is stabilan teljesített a hónapban, az első negyedévet pedig mind főcsatorna mind portfólió szinten megnyerte a 18-59 éves célcsoportnál főműsoridőben. Az RTL 16,1%-os főműsoridős közönségaránnyal zárta a márciust (TV2: 17,6%), míg az év első három hónapjában 16,2%-kal tartja előnyét a TV2-vel szemben (TV2: 16,0%). A most zárult időszak az RTL számára az elmúlt három év legerősebb évkezdetét hozta. 

A Pokoli Rokonok és az UEFA Bajnokok Ligája is rekordot hozott az RTL+ Premiumon 

Az RTL+ platformon márciusban is a Pokoli Rokonok bizonyult a legnépszerűbb műsornak: 982 ezer videóindítással több mint 100 ezerrel múlta felül a februári eredményét. A mi kis falunk új évada 235 ezer, a Cápák között pedig 203 ezer videóindítást produkált márciusban.  

A hónap, illetve a teljes RTL+-os BL sorozat eddigi legnézettebb mérkőzése a március 11-i Liverpool – PSG meccs volt, a második legnézettebb pedig a március 12-i Atletico Madrid – Real Madrid lett. 

A mi kis falunk volt az RTL legnézettebb műsora   

Márciusban A mi kis falunk volt az RTL legnézettebb műsora, átlagosan 22,4%-os közönségaránnyal a 18–59-es célcsoportban.  Miközben a TV2 új sorozatának, a Hunyadi mind a hét eddigi része rajta van a havi és az éves toplistákon, A mi kis falunk nézőszáma nem csökkent számottevően – ez is mutatja a műsor hűséges nézőtáborát.  

Továbbra is az RTL vezeti a hírversenyt   

Az RTL Híradó márciusban is a legnézettebb hírműsor volt a 18–59-es korosztály körében, 22,5%-os közönségaránnyal (LSHR), megelőzve a TV2 Tények című műsorát, amely 19,9%-ot ért el. A Fókusz stabilan teljesített, 16,5%-os átlagos közönségaránnyal, míg a vasárnapi, egyórás Házon Kívül 15,9%-kal zárta a hónapot.  

A szórakoztató műsorok között a Pokoli Rokonok tovább erősödött: 18%-os közönségaránya felülmúlta a februári 16,7%-os eredményt. A Cápák között 16,3%-os arányt hozott, míg a Gundel Takács Gábor által vezetett új vetélkedő, az 5 Arany Gyűrű 12,2%-os átlagos közönségaránnyal indult.  

Az RTL a 18-59 éves célcsoport körében, főműsoridőben (18:00-22:59), a live, kumulált TSV és vendég adatok figyelembevételével megnyerte 2025 első negyedévét a TV2 előtt. (A magyar piac szereplői egységesen használják a TSV, azaz időeltolásos televíziónézési adatokat a reklámértékesítésnél, így ezek az adatok a nézettségi eredmény számításánál is relevánsak.)

A kábelportfólió ismét erősen zárt  

Az RTL Magyarország második generációs csatornaportfóliója márciusban is kiváló teljesítményt nyújtott: főműsoridőben (18:00–22:59) 16,4%-os közönségarányt (LSHR%) ért el a 18–59-es célcsoportban.  

Az első negyedév összesített eredményei alapján az RTL kábelportfóliója továbbra is piacvezető: kábelcsatornái 16,2%-os közönségaránnyal zárták a negyedévet főműsoridőben, miközben a TV2 kábelportfóliója 15,3%-ot ért el. A csatornák egyéni teljesítményét tekintve is figyelemre méltó eredmények születtek. A márciusi nézettségi toplistán az RTL portfóliója négy csatornával – a Film+, a Cool, a Sorozat+ és az RTL Kettő – is helyet szerzett a legnézettebb kábelcsatornák között, mind főműsoridőben, mind egész napra vetítve. Ezzel az RTL volt az egyetlen médiavállalat, amely négy csatornával is szerepelt a TOP10-ben – ami tovább erősíti pozícióját a piacon.  

Az RTL Gold egész napos 1,9%-os közönségaránya a csatorna történetének ötödik legjobb havi eredménye lett, míg főműsoridőben elért 1,8%-kal a második legeredményesebb hónapját zárta. A Sorozat+ szintén figyelemre méltó adatokat mutatott fel: 2,6%-os egész napos közönségaránya a harmadik legerősebb eredmény, főműsoridőben mért 2,9%-os aránya pedig a hatodik legjobb havi szereplésének számít.  

A 2025-ös év első három hónapja tehát nemcsak stabil, hanem erősödő eredményeket is hozott az RTL teljes portfóliójának – megerősítve, hogy a nézők és a hirdetők számára továbbra is az egyik legmegbízhatóbb és legvonzóbb választás a piacon. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1800-2259), teljes nap (0200-2559) 2025. március.   
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. április 1-én lekért adatok alapján. rtl+, web+app, total videoview

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.