Tájékoztató a 2024. augusztusi Market Indexről
2024.06.27.
Magyarországon még nem látott képminőségben nézhetik ősztől az Bajnokok Ligája meccseit az RTL+-on
2024.07.15.

2024-ben eddig az RTL a legnézettebb csatorna 

2024.07.02.

Az RTL Magyarország csatornaportfóliója is első helyen van.

Júniusban ismét megelőzte az RTL csatorna a TV2-őt a kiemelt kereskedelmi célcsoportban. A 12 csatornából álló RTL-es portfólió az első helyet foglalta el az idei első féléves nézettségi versenyben. Kiválóan teljesített a Cápák között, a The Floor – Csak egy maradhat, az RTL Híradó és a Házon kívül is. 

2024 első félévében az RTL lett a legnézettebb csatorna a 18-49 éves célcsoport körében, főműsoridőben (RTL: 13,0%; TV2: 12,6%). Kiválóan teljesítettek az RTL-es csatornák, így az RTL Magyarországé a legnézettebb csatornaportfólió is (RTL: 29,1%; TV2: 29,0%). 

Az RTL csatorna az elmúlt hat hónap során 5 alkalommal előzte meg a TV2-t főműsoridőben, köztük most júniusban is. Ebben a hónapban a labdarúgó Európa Bajnokságnak köszönhetően az M4Sport lett a legnézettebb televíziócsatorna, de az RTL ebben a hónapban is legyőzte a TV2-t főműsoridőben (RTL: 10,5%; TV2: 9,6%). 

Csoportszinten (18-49) a tavalyi első félévhez viszonyítva az RTL Magyarország 1,2 százalékpontos növekedésben van (27,9%->29,1%) míg a TV2 Csoport jelentős, 2,4%pontos csökkenésben (31,4%->29,0%). 

Kiválóan teljesített a Cápák között, a The Floor – Csak egy maradhat és a Gólkirályság júniusban 

A hónap legnézettebb programjai ezúttal a foci EB meccsei közül kerültek ki, viszont június legnézettebb nem sporteseménye a Cápák között június 2-i adása volt a 18-49 éves célcsoport körében. A Cápák között kiváló szezont zárt: a 16 adás átlagosan 21,0%-os közönségarányt hozott 18-49-en, és minden alkalommal nyerte az idősávját. Legjobban a fiatal női korosztály kedvelte az üzleti showműsort, itt 26,3%-os átlagot hozott (18-39 nő). 

A vasárnap este másik nagy sikere az új idősávba került Házon kívül volt. A 8 adás átlagosan 16,3%-ot hozott 18-49-en, és kiemelkedően teljesített a magasabb státuszú célcsoporton: 18-59 AB vásárlóerőn 21,3%-os átlagot ért el. 

A Gólkirályság második évada 17,2%-os átlaggal, adásonként átlagosan 461 ezer (4+) nézővel zárta ezt a szezont, és nyerte meg ezzel 10-ből 9-szer a saját idősávját. 

A The Floor – Csak egy maradhat hétköznap esténkét hozott kiváló eredményeket. A 25 adás átlagosan 18,9%-kal ment, és kiugróan teljesített a gyermekes főbevásárlók körében, ahol 21,8%-ot hozott. 

Az RTL Híradó továbbra is a legnézettebb 

Magyarország legnézettebb hírműsora továbbra is az RTL Híradó a 18-49 éves célcsoport körében, amely az idei év minden hónapjában megelőzte a TV2 Tények hírműsorát. A műsor féléves átlagban 19,8%-ot hozott (Tények: 17,0%). Ez esténként átlagosan 580 ezer nézőt jelent a teljes lakosság körében. A Fókusz pedig féléves átlagban 14,8%-os közönségarányt ért el a 18-49-es korosztályban.  

Az RTL választási műsora volt a legnézettebb tévés választási műsor június 9-én. A több mint négy órás műsorfolyam 13,3%-os lineáris közönségaránnyal tarolt a 18-49-es korosztály körében, megelőzve minden más csatorna választási műsorát. 

Kiemelkedően teljesített a kábelportfólió is az első félévben 

Az RTL második generációs csatornáinak közönségaránya 15,7% lett egész napot tekintve, ami 1,2 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi első féléves eredményhez képest. 

A Cool a tavalyi 2,4 LSHR%-os első féléve után idén 3,2%-os eredményt ért el. A Sorozat+ számos korábbi teljesítményrekordját megdöntő héttel és hónappal jelentkezett az év első felében. Ennek köszönhetően a korábbi 1,6-os LSHR%-ről 2,0%-ra nőtt az eredménye. Az RTL GOLD a tavalyi első féléves 1,4%-os közönségarányáról 1,7%-ra tudott növekedni. 

A kábelcsatornák versenyében mind egész napot, mind főműsoridőt tekintve szép számmal képviseltetik magukat az RTL csatornái a féléves toplisták tetején. Főműsoridőben 5 RTL-es csatorna szerepel a TOP 10-ben (Film+, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM). Egész napot tekintve pedig 4 RTL-es csatorna szerepel a lista első 10 csatornája között (Film+, Sorozat+, Cool, RTL KETTŐ). 

Tarol a ValóVilág12 

Az utóbbi 2 hónapban, a korábban is remek eredményeket hozó Cool csatornát erősíti a ValóVilág 12. évada, ami jelenleg 4,4%-os átlagos lineáris közönségaránnyal teljesít. A műsor a rendkívül fiatalos és magas vásárlóerejű célcsoportokat érdekli leginkább, akik ráadásul nagy arányban streaming fogyasztók is. Emellett a nézők egy jelentős része visszanézéssel követi a realityt (közel 30% TSV). A VV12 az RTL+ felületén is tarolt, a legnépszerűbb és legnézettebb tartalma lett. A 24 órás streaming közvetítés elindulása óta a VV12 az előfizető-számot is jelentős mértékben felpörgette az RTL streaming-szolgáltatásán. A VV12 csak RTL+ SVOD előfizetők számára érhető el. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 4+, illetve 18-39 női, 18-39 AB vásárlóerejű, 18-49 évesek akik háztartásának tagjai közül néz valaki előfizetéses streaming szolgáltatást, 4+ Gyermekes főbevásárlók , 18-59 AB vásárlóerejű célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. június 
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó 7 napján még nem végleges eredményekkel, 2024. július 1-én lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview,  RTL.hu, videoview 

Kapcsolódó hírek

2024.12.04.

Kiváló eredményt ért el az X-Faktor, a Nyerő Páros és az RTL Híradó, az RTL második generációs csatornaportfóliója novemberben is a piacvezető volt főműsoridőben. A legnézettebb novemberi tartalmak az RTL-en voltak láthatóak. Az év első 11 hónapjának átlagát nézve mind az RTL csatorna, mind az RTL Magyarország csatornaportfóliója jelenleg tartja az előnyét a TV2-vel szemben.

2024.12.02.

2025 januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház CTV portfóliója és a SWEET.TV felületeivel már januártól elérhető lesz. A SWEET.TV több mint 130 000 magyarországi háztartásban érhető el, alkalmazása pedig több mint 2 300 000 CTV-eszközön használható, beleértve a nagyobb okostévé-márkákat, mint a Samsung, az LG, a Philips, az Apple TV és a Sony, valamint olyan multiplatformos eszközöket, mint az Xbox, Android és iOS.

2024.11.08.

Az alábbiakban olvasható az RTL és a Kábelcsatornák 2024. decemberi módosított anyagleadási rendje.