Tájékoztató a 2023-as október havi market indexről
2023.08.23.
Lesz mit nézni!
2023.09.11.

Harmadik hónapja vezeti az RTL a nézettségi versenyt

2023.09.04.

Harmadik hónapja szerzi meg az első helyet az RTL 18-49-es főműsoridőben, augusztusban 13,03%-os közönségaránnyal (TV2: 13,01%). Az RTL továbbá a teljes nyári időszak legnézettebb csatornája volt, átlagosan 12,7%-ot hozott, így megelőzte a 12,4%-os TV2-t.

Augusztus és egyben a nyár legnézettebb adása a Duna TV-n közvetített augusztus 20-i tűzijáték volt, azonban a TOP 10-ben 6 RTL-es program, A Konyhafőnök hat adása szerepel.

Az augusztus 21-én indult A Konyhafőnök 10. évada 18,5%-os átlagos közönségaránnyal indított az első héten. Magyarország legnépszerűbb főzőműsorát első sorban a 18-39 éves nők kedvelik, ebben a csoportban 21% feletti a közönségarány. Videóindításszámban pedig már most 265 ezer VV felett jár A Konyhafőnök. A főzőverseny első epizódja lett a legnézettebb longform videó, önmagában 45 ezer videóindítást generálva.

A Celebrandi 12,3%-os átlagos közönségaránnyal búcsúzott. Legjobban a fiatal női (18-39) célcsoportban ment, ott 15,4%-ot hozott. Igazán kiváló eredményt viszont streamingen ért el, amelyet szintén a fiatal női korosztály hajtott: indulása óta közel 632 ezer videóindítást generált az RTL+ felületein. Így a Celebrandi lett a hónap legnézettebb programja is ezen a felületen.

Augusztusban az RTL Híradó is megszerezte a vezető pozíciót a 18-49 éves korosztály körében, 20,6%-os közönségaránnyal. Napi átlagban ez 484 ezer nézőt jelent ebben a hónapban a teljes népesség körében (4+, AMR’000).

További érdekesség, hogy soha ilyen arányban még nem fogyasztottak nagyképernyőn nem lineáris televíziós tartalmat, mint 2024 augusztusában. A 18-49 éves célcsoport körében a Nielsen által Other-be rögzített (nem magyar nyelvű lineáris) televízicsatornák közönségaránya 27,9%-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a fiatal felnőttek televíziókészülék előtt töltött idejének már több mint negyede nem hagyományos lineáris televíziócsatornák, hanem egyéb, például streaming platformok nézésére fordítódik. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+, 18-39 nő célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2023. augusztus,
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2023. szeptember 1-jén lekért adatok alapján. E-gemius rtl+, web+app, total videoview

Kapcsolódó hírek

2025.04.03.

Rekordot hozott a március az RTL+ Premium UEFA Bajnokok Ligája-közvetítéseiben. Az RTL és az RTL Magyarország csatornaportfóliója is stabilan teljesített a hónapban, az első negyedévet pedig mind főcsatorna mind portfólió szinten megnyerte a 18-59 éves célcsoportnál főműsoridőben. Az RTL 16,1%-os főműsoridős közönségaránnyal zárta a márciust (TV2: 17,6%), míg az év első három hónapjában 16,2%-kal tartja előnyét a TV2-vel szemben (TV2: 16,0%). A most zárult időszak az RTL számára az elmúlt három év legerősebb évkezdetét hozta. 

2025.03.31.

A megállapodásnak köszönhetően az RTL Magyarország a smartclip teljes körű adtech platformjára, a smartx-ra áll át. A smartclip, az RTL Group adtech üzletága és az RTL Magyarország stratégiai technológiai partnerséget jelentettek be, amelynek célja, hogy az RTL Magyarország magasabb szintre emelje a digitális és lineáris hirdetési megoldásait.

2025.03.17.

Az alábbiakban olvasható az RTL és a Kábelcsatornák 2025. áprilisi és májusi módosított anyagleadási rendje.