Tájékoztató a 2024. augusztusi Market Indexről
2024.06.27.
Magyarországon még nem látott képminőségben nézhetik ősztől az Bajnokok Ligája meccseit az RTL+-on
2024.07.15.

2024-ben eddig az RTL a legnézettebb csatorna 

2024.07.02.

Az RTL Magyarország csatornaportfóliója is első helyen van.

Júniusban ismét megelőzte az RTL csatorna a TV2-őt a kiemelt kereskedelmi célcsoportban. A 12 csatornából álló RTL-es portfólió az első helyet foglalta el az idei első féléves nézettségi versenyben. Kiválóan teljesített a Cápák között, a The Floor – Csak egy maradhat, az RTL Híradó és a Házon kívül is. 

2024 első félévében az RTL lett a legnézettebb csatorna a 18-49 éves célcsoport körében, főműsoridőben (RTL: 13,0%; TV2: 12,6%). Kiválóan teljesítettek az RTL-es csatornák, így az RTL Magyarországé a legnézettebb csatornaportfólió is (RTL: 29,1%; TV2: 29,0%). 

Az RTL csatorna az elmúlt hat hónap során 5 alkalommal előzte meg a TV2-t főműsoridőben, köztük most júniusban is. Ebben a hónapban a labdarúgó Európa Bajnokságnak köszönhetően az M4Sport lett a legnézettebb televíziócsatorna, de az RTL ebben a hónapban is legyőzte a TV2-t főműsoridőben (RTL: 10,5%; TV2: 9,6%). 

Csoportszinten (18-49) a tavalyi első félévhez viszonyítva az RTL Magyarország 1,2 százalékpontos növekedésben van (27,9%->29,1%) míg a TV2 Csoport jelentős, 2,4%pontos csökkenésben (31,4%->29,0%). 

Kiválóan teljesített a Cápák között, a The Floor – Csak egy maradhat és a Gólkirályság júniusban 

A hónap legnézettebb programjai ezúttal a foci EB meccsei közül kerültek ki, viszont június legnézettebb nem sporteseménye a Cápák között június 2-i adása volt a 18-49 éves célcsoport körében. A Cápák között kiváló szezont zárt: a 16 adás átlagosan 21,0%-os közönségarányt hozott 18-49-en, és minden alkalommal nyerte az idősávját. Legjobban a fiatal női korosztály kedvelte az üzleti showműsort, itt 26,3%-os átlagot hozott (18-39 nő). 

A vasárnap este másik nagy sikere az új idősávba került Házon kívül volt. A 8 adás átlagosan 16,3%-ot hozott 18-49-en, és kiemelkedően teljesített a magasabb státuszú célcsoporton: 18-59 AB vásárlóerőn 21,3%-os átlagot ért el. 

A Gólkirályság második évada 17,2%-os átlaggal, adásonként átlagosan 461 ezer (4+) nézővel zárta ezt a szezont, és nyerte meg ezzel 10-ből 9-szer a saját idősávját. 

A The Floor – Csak egy maradhat hétköznap esténkét hozott kiváló eredményeket. A 25 adás átlagosan 18,9%-kal ment, és kiugróan teljesített a gyermekes főbevásárlók körében, ahol 21,8%-ot hozott. 

Az RTL Híradó továbbra is a legnézettebb 

Magyarország legnézettebb hírműsora továbbra is az RTL Híradó a 18-49 éves célcsoport körében, amely az idei év minden hónapjában megelőzte a TV2 Tények hírműsorát. A műsor féléves átlagban 19,8%-ot hozott (Tények: 17,0%). Ez esténként átlagosan 580 ezer nézőt jelent a teljes lakosság körében. A Fókusz pedig féléves átlagban 14,8%-os közönségarányt ért el a 18-49-es korosztályban.  

Az RTL választási műsora volt a legnézettebb tévés választási műsor június 9-én. A több mint négy órás műsorfolyam 13,3%-os lineáris közönségaránnyal tarolt a 18-49-es korosztály körében, megelőzve minden más csatorna választási műsorát. 

Kiemelkedően teljesített a kábelportfólió is az első félévben 

Az RTL második generációs csatornáinak közönségaránya 15,7% lett egész napot tekintve, ami 1,2 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi első féléves eredményhez képest. 

A Cool a tavalyi 2,4 LSHR%-os első féléve után idén 3,2%-os eredményt ért el. A Sorozat+ számos korábbi teljesítményrekordját megdöntő héttel és hónappal jelentkezett az év első felében. Ennek köszönhetően a korábbi 1,6-os LSHR%-ről 2,0%-ra nőtt az eredménye. Az RTL GOLD a tavalyi első féléves 1,4%-os közönségarányáról 1,7%-ra tudott növekedni. 

A kábelcsatornák versenyében mind egész napot, mind főműsoridőt tekintve szép számmal képviseltetik magukat az RTL csatornái a féléves toplisták tetején. Főműsoridőben 5 RTL-es csatorna szerepel a TOP 10-ben (Film+, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM). Egész napot tekintve pedig 4 RTL-es csatorna szerepel a lista első 10 csatornája között (Film+, Sorozat+, Cool, RTL KETTŐ). 

Tarol a ValóVilág12 

Az utóbbi 2 hónapban, a korábban is remek eredményeket hozó Cool csatornát erősíti a ValóVilág 12. évada, ami jelenleg 4,4%-os átlagos lineáris közönségaránnyal teljesít. A műsor a rendkívül fiatalos és magas vásárlóerejű célcsoportokat érdekli leginkább, akik ráadásul nagy arányban streaming fogyasztók is. Emellett a nézők egy jelentős része visszanézéssel követi a realityt (közel 30% TSV). A VV12 az RTL+ felületén is tarolt, a legnépszerűbb és legnézettebb tartalma lett. A 24 órás streaming közvetítés elindulása óta a VV12 az előfizető-számot is jelentős mértékben felpörgette az RTL streaming-szolgáltatásán. A VV12 csak RTL+ SVOD előfizetők számára érhető el. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 4+, illetve 18-39 női, 18-39 AB vásárlóerejű, 18-49 évesek akik háztartásának tagjai közül néz valaki előfizetéses streaming szolgáltatást, 4+ Gyermekes főbevásárlók , 18-59 AB vásárlóerejű célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. június 
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó 7 napján még nem végleges eredményekkel, 2024. július 1-én lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview,  RTL.hu, videoview 

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.