Mától elérhetőek az RTL új kábelcsatornái
2023.12.15.
Közel háromszor hatékonyabbak a lokális videóhirdetések, mint a globálisak
2024.01.09.

Az 2023-as év legsikeresebb RTL-es műsora a sztárbox volt, de taroltak a régi kedvencek is

2024.01.08.

A Nyerő Páros és Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban lettek az év legnézettebb műsorai hétköznap esténként a teljes televíziós piacon

2023-ban az RTL rengeteg újdonságot mutatott be, főként az őszi szezonban. Közülük az év legsikeresebb RTL-es műsora a Sztárbox lett 2023-ban, 6 epizódja került fel az országos TOP10-es listára. A Sztárbox mellett taroltak a régi kedvencek, mint a Nyerő Páros vagy A mi kis falunk, de hatalmas sikerrel mutatkozott be az RTL idei egyik legnagyobb újdonsága, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban című krimi-reality.

2023-ban az RTL főcsatorna éves átlagos főműsoridős közönségaránya 14,3% lett a 18-49 évesek körében. Ezzel ugyan az RTL második helyen végzett a nézettségi versenyben, de a 12 hónapból 4 hónapban a legnézettebb csatorna lett (júniusban, júliusban, augusztusban és novemberben). Csoportszinten prime time-ban pedig 28,4%-ot tudhatott magáénak az RTL csatornacsalád.

A teljes napot tekintve az RTL főcsatorna stabil teljesítményt nyújtott 2023-ban, 18-49-ben: a megelőző év 9,8%-os eredményéhez képest 2023-ban 9,6%-on zárt a csatorna.

A tavalyi évben a nagyképernyős műsorfogyasztásból egyre nagyobb szeletet hasított ki az “Other” csoport, míg 2022-ben 21,9%-ot ért el a 18-49 évesek körében, addig 2023-ban már 25,5%-ra emelkedett, tehát a nagyképernyő előtt töltött idő negyede már ebbe a csoportba esik, ennek legnagyobb szeletét a streaminggel eltöltött idő teszi ki. Ezzel párhuzamosan a lineáris televíziózás tavaly 4,8%-kal csökkent ebben a korcsoportban, és a csökkenés még látványosabb a fiatal, magas státuszú célcsoport körében.*

Az RTL Híradó lett ismét az ország legnézettebb hírműsora a 18-49-es korosztályban

Az RTL Híradó éves átlagban 20,03%-os közönségarányt hozott a 18-49 évesek körében, melyet napi átlagban, a teljes lakosság köréből, 578 ezer fő követett, ezzel a kiemelt kereskedelmi célcsoportban ismét az RTL Híradója nyerte a tavalyi hírversenyt. Az RTL infotaiment műsorai, a Fókusz és a Fókusz Plusz 2023-ban 16,0%-os átlagos közönségarányt értek el a 18-49-es korosztályban, naponta napi átlag 394 ezer nézővel a teljes lakosságot figyelembe véve.

Az országos TOP10-es listát az RTL műsorai dominálják

Az év legnézettebb 10 adása közül 6 helyet az RTL tavalyi legsikeresebb műsora, a Sztárbox egy-egy epizódja foglal el a 18-49 évesek körében. Az RTL főcsatorna TOP20-as műsorlistáján a Sztárbox mellett a Cápák között, a Gólkirályság, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban és a Nyerő Páros adásai szerepelnek (18-49).**

Az év legsikeresebb RTL-es műsora lett a Sztárbox

A Sztárbox minden adása egyértelmű fölénnyel nyerte meg saját idősávját a 18-49 éves korosztály körében. A műsor átlagos közönségaránya a 18-49 évesek között 30,3% volt, a teljes népesség körében 757 ezer nézővel. Ezekkel az eredményekkel a Sztárbox lett az RTL legsikeresebb tavalyi műsora, amely 18 év után tért vissza a képernyőre, és még idén várható a folytatása. A műsort leginkább a fiatal, magas iskolai végzettségű és vásárlóerejű célcsoport követte. A Sztárbox legnézettebb epizódja a november 26-i, első elődöntő volt, ezt aznap este 832 ezren nézték.

A két legnézetteb hétköznapi műsor volt tavaly a Nyerő Páros és Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a teljes televíziós piacon

Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban átlagos közönségaránya 23,3% lett a 18-49 éves korosztály körében, az új formátum hétköznaponként minden alkalommal magabiztosan nyerte az idősávját.

A krimi-reality legjobban a fiatal, magas vásárlóerejű és magas iskolai végzettségű célcsoportokat érdekelte. Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a 18-49 éves streaming előfizető célcsoportban is remekül teljesített, itt 33,4%-os közönségarányt ért el.

Kiugróan magas volt a műsort nagyképernyőn, ám időeltolással (TSV, time shift viewing) nézők aránya is: a teljes 18-49-es nézőszámon belül átlagosan 18% volt azon nézők aránya, akik így követték a 12 részes programot. Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban tehát kiváló példája annak, hogy lineáris televíziós műsorok is lehetnek sikeresek az alapvetően streaming felé forduló célcsoport körében.

A 18-49 évesek körében 23,8%-os átlagos közönségarányának köszönhetően a Nyerő Páros minden epizódja megnyerte az idősávját. A teljes népesség körében átlagosan 605 ezer néző követte figyelemmel a párok küzdelmét, főként fiatal, magas státuszú, budapesti és nagyvárosi nézők követték a műsort

Töretlen A mi kis falunk és a Cápák között népszerűsége

A mi kis falunk 21,9%-os közönségarányával 19 adásból 17-ben elhozta a slot-győzelmet a 18-49 éves korosztályban. A pajkaszegiek mulatságos története 4+-ban 15 alkalommal volt a sávjában a legnézettebb 19,5%-os közönségarányával és 642 ezres átlagos nézőszámával. Az év első epizódja 805 ezres 4+ nézőszámmal az RTL 6. legnézettebb adása volt 2023-ban. Előtte csak az RTL Híradó és Sztárbox adásai értek el ennél jobb eredményt.

A Cápák között 5. évada 21,8%-os 18-49-es közönségarányával 13-ból 10 estén nyerte meg a sávját.

Népszerű volt Az álommeló, a Gólkirályság és a ValóVilág

Az álommeló 15,1%-os átlagos közönségarányt ért el a 18-49-es korosztály körében, ez naponta 446 ezer embert jelentett 4+-on. Az üzleti reality leginkább a 40-59 éves, magasabb státuszú és iskolai végzettségű nézőket vonzotta a képernyő elé. Az álommeló második évada pedig hamarosan érkezik az RTL-re.

A Gólkirályság mind a 18-49-es célcsoportban, mind pedig a teljes népesség körében egyértelmű fölénnyel nyerte az idősávját minden adás esetén, köszönhetően a 21,1 %-os közönségaránynak a 18-49 évesek körében, valamint a 17,6%-nak és az átlag 663 ezer nézőnek a teljes népesség körében. A vígjáték sorozat kifejezetten a magas státuszú közönséget érdekelte.

Az RTL KETTŐN futó ValóVilág 11. évada második generációs csatornán kifejezetten impozáns, valamint a csatornaátlaghoz képest is kiemelkedő, 5,4%-os átlagos közönségarányt ért el a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban, melyhez átlagosan 97 ezer néző társult a teljes népesség köréből. A műsor kiemelkedően a fiatalos, elsősorban a 18-29-es korosztályban volt népszerű, amit a csoporton belüli 12,8%-os közönségaránya is bizonyít.

A Király lineáris sikere

A Király 2022 decemberében debütált az RTL+-on, tavaly novemberben pedig lineárisan is bemutatkozott, 14,7%-os közönségaránnyal a 18-49-es célcsoportban. A teljes népességet tekintve átlag 327 ezer néző követte a Zámbó Jimmy életét bemutató sorozatot.

Dinamikusan növekedett az RTL digitális portfóliója tavaly is

A teljes digitális RTL portfólió 2023-ban havonta átlagosan 2 millió 677 ezer embert ért el (real user – RU), ami közel 12%-os növekedést jelent 2022-höz képest (real user – RU). Napi átlag page view-k tekintetében 2023-ban a portfólió további 3%-ot emelkedett 2022-höz képest, így a tavalyi évben 1 millió 218 ezren állt.

Az RTL.hu shortform videói 55 millió 93 ezer videóindítást hoztak összesen. A legnézettebb shortform videótartalom egy híradós anyag volt 743 ezer videoview-val (VV). A második helyen ValóVilág11. tartalom található 390 ezer VV-vel, a harmadik legnézettebb shortform videó pedig egy, az M1-es autópályán történt balesetet feldolgozó hír volt, 384 ezer VV-t generálva.

Az RTL+ streamingplatformon közel 9 millió órát töltöttek streamingeléssel a felhasználók, a 2022 novemberi bevezetése óta.*** A legtöbben a ValóVilág tartalmait nézték, ezt követte A mi kis falunk, a harmadik helyen pedig a Drága örökösök tartalmai szerepelnek.

Az RTL+-on összesen 45 millió 641 ezer video view-t generáltak a fogyasztók, mindhárom tiert összeadva (RTL+, RTL+ Active, RTL+ Light). A legnépszerűbb adás az Így készült: A Király volt, a sorozat kulisszatitkai 133 ezer VV-t generáltak. A második legnépszerűbb tartalom a Nyerő Páros első része volt 126 ezer VV-vel, a dobogó harmadik fokára pedig a ValóVilág 11. egyik adása került 122 ezer VV-vel.

Szépen teljesítettek a második generációs csatornák

Az RTL főcsatorna stabil teljesítménye mellett a második generációs csatornák 0,7 százalékpontos növekedéssel zárták az évet teljes napon, 13,8%-os közönségarányról 14,5%-ra ugorva. Ennek köszönhetően teljes napot tekintve az RTL portfólió egésze is növelni tudta éves közönségarányát 23,6%-ról 24,2%-ra.

Ennek a növekedésnek a zászlóshajója a két, 2022-ben átalakított csatorna, az RTL GOLD és az RTL HÁROM volt. 2022-höz viszonyítva, mindketten a három legdinamikusabban növekvő csatorna között voltak a piacon a 18-49-es célcsoportban, az egész napot tekintve (RTL HÁROM: +74%, RTL GOLD: +73%. Szintén ott voltak az öt leggyorsabban növekvő csatorna között a 18-49-es célcsoportban, főműsoridőben (RTL HÁROM: +70%, RTL GOLD: +59%). A Muzsika TV pedig a 18-49-es célcsoportban 2022-höz képest 33%-kal növelte közönségarányát egész napot tekintve, és még impozánsabb, 55%-kal nőtt főműsoridőben.

A teljes piacon, a 18-49 korcsoportos közönségarány alapú rangsorban 4 RTL Magyarország csatornaportfóliójába tartozó csatorna van a TOP10-ben, all dayben és prime-ban egyaránt. Ezek az RTL, a Film+ és a Cool csatornák, illetve az RTL KETTŐ, melynek kínálata tavaly év végén átalakult, és olyan népszerű vígjátéksorozatok otthona lett, mint a Jóbarátok, az Agymenők és a Két pasi – meg egy kicsi.

December 15-én indult el az RTL négy új második generációs csatornája, amivel az RTL Magyarország csatornaportfóliója 12 csatornásra bővült. A Kölyökklub, a Moziklub, a Sorozatklub és az RTL OTTHON nevet viselő csatornák a tévézés szerelmeseinek biztosítanak változatos szórakozást. Az új csatornák mindegyike eltérő célcsoportot szólít meg a gyerektartalmaktól egészen a klasszikus filmekig.

Az RTL volt a legnézettebb szilveszteri csatorna éjfélkor

2024 nagyon jól kezdődött az RTL főcsatorna számára, hiszen a 18-49-es célcsoportban az RTL újévet köszöntő Himnusza volt a legnézettebb Himnusz adás 21%-os közönségarányával (18-49) és 529 ezer nézőjével (4+). Hasonlóan sikeres volt Bodrogi Gyula újévi köszöntője is, amit átlagosan 612 ezer néző követett végig a teljes népességen belül – ezzel az RTL lett a legnézettebb csatorna az újévi köszöntők ideje alatt.

*A többitől eltérően itt hagyományos közönségarányról van szó.

**Csak legalább 10 perc hosszúságú műsorok figyelembevételével.

*** Csak RTL+ SVOD-ra vonatkozóan.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 18-29, 18-39, 30-39, 40-59, 4+, 18-39 női, 18-49 AB vásárlóerő 18-49 ABC vásárlóerő, 18-49 streaming előfizetéssel rendelkező, 18-49 középfokú illetve 18-49 felsőfokú végzettséggel rendelkező célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2023. Teljes év, A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, az év utolsó hat napján még nem végleges eredményekkel, 2024. január 3-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview, RTL.hu, videoview (2024. 01. 03-án lekért adatok alapján)

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.