Tájékoztató a 2024. októberi Market Indexről
2024.08.23.

Az RTL Magyarország továbbra is tartja vezető pozícióját 2024-ben

2024.09.03.

Az RTL Magyarország hármas győzelmet aratott 2024 augusztusában, hiszen az RTL lett a legnézettebb csatorna, az RTL Magyarországé volt a legnézettebb csatornaportfólió, illetve a médiavállalat második generációs csatornái is megelőzték a TV2 kábelportfólióját (18-49, főműsoridő).

Augusztusban 10,5%-os közönségarányával szerezte meg az RTL főcsatorna a nézettségi győzelmet a 18-49 évesek körében, főműsoridőben (TV2: 9,8%). Ezzel továbbra is az RTL a legnézettebb csatorna eddig idén, 12,4%-os eredménnyel (TV2: 12,1%).  

Az RTL Magyarország csatornaportfóliója 28,8%-os nézettséget szerzett (TV2: 26,8%), így az RTL-es csatornák a legnépszerűbbek idén eddig 28,9%-os eredménnyel a 18-49-es korosztály körében, főműsoridőben (TV2 Csoport: 28,4%). Ráadásul a második generációs RTL-es csatornák is kiválóan teljesítettek, hiszen nemcsak az augusztusi győzelmet szerezték meg (RTL kábelcsatornák: 18,3%; TV2 kábelcsatornák: 16,9%), hanem az idei évben ezzel átvették a vezetést a TV2 előtt, a 18-49 évesek körében (RTL kábelcsatornák: 16,5%; TV2 kábelcsatornák: 16,4%). Az RTL-es második generációs csatornák 2017 óta most először értek el ilyen magas YTD eredményt: a TV2 kábelportfóliója volt a legerősebb Magyarországon 2019 óta, ezt a pozíciót sikerült most visszaszerezni. 

Kiemelkedően teljesített a Sorozat+ és az RTL GOLD

Az RTL kábelcsatornáinak az augusztusi eredménye is kiemelkedő, a 18,3%-os nézettségi érték az elmúlt négy év legjobb eredménye a magyar piacon. Ez a siker jelentős részben a Sorozat+ és az RTL GOLD főműsoridős rekordjainak köszönhető. 

Az RTL GOLD 1,6%-os főműsoridős eredménye a valaha volt legerősebb a csatorna történetében, ahogy a Sorozat+ 3,4%-os főműsoridős eredménye is a valaha volt legerősebb nézettségi eredmény a csatorna indítása óta. 

A 10 legnézettebb kábelcsatorna közül egész napot tekintve 4 volt RTL-es (Film+, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM), főműsoridőben pedig 5 RTL-es csatorna szerepel a listán (Film3, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM). 

A Sorozatklub, Moziklub és az RTL OTTHON is eddigi legerősebb hónapját produkálta augusztusban teljes napot tekintve

A négy új második generációs csatorna összesített közönségaránya továbbra is hónapról hónapra növekszik. Összesített eredményük augusztusban átlépte a 0,6 LSHR%-t, ami új rekordot jelent.  

Ismét tarolt az RTL Híradó

Az RTL Híradó kiválóan teljesített, augusztusban is a legnézettebb hírműsor volt a 18-49-es korosztály körében. 18,3%-os közönségarányt hozott a 17,8%-os Tényekkel szemben, így eddig idén minden hónapban megelőzte a TV2 hírműsorát ezen a célcsoporton. A teljes lakosság körében átlagosan 491 ezren követték az RTL Híradót augusztusban. 

Rekordnézettséggel nyitott a Szuperkupa az RTL-en*

A Szuperkupával elindult az RTL+ UEFA Bajnokok Ligája-közvetítéssorozata, az augusztus 14-i Real Madrid-Atalanta mérkőzést az RTL+-on és párhuzamosan az RTL főcsatornán lehetett követni. A teljes lakosság körében 261 ezren nézték az RTL főcsatornán a meccset, ami az elmúlt négy év legmagasabb Szuperkupa-nézettsége: nagyjából 30%-kal többen nézték ezt a mérkőzést, mint a tavalyi M4 Sporton közvetített Manchester City – Sevilla összecsapást. Az UEFA Bajnokok Ligája következő három szezonjának az RTL+ az otthona, itt lesz látható az összes mérkőzés magyar kommentárral.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. augusztus, 
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hat napján még nem végleges eredményekkel, 2024. szeptember 2-án lekért adatok alapján. 

*2021 óta ez volt a rekord

Kapcsolódó hírek

2024.09.03.

Az RTL Magyarország hármas győzelmet aratott 2024 augusztusában, hiszen az RTL lett a legnézettebb csatorna, az RTL Magyarországé volt a legnézettebb csatornaportfólió, illetve a médiavállalat második generációs csatornái is megelőzték a TV2 kábelportfólióját (18-49, főműsoridő).

2024.08.23.

2024. október hónapra vonatkozóan Market Index-et egyetlen csomagunk esetében sem érvényeítünk.

2024.08.21.

2024 augusztusától az RTL Saleshouse értékesíti, az Antenna Entertainment magyar csatornáinak non-spot megjelenéseit is. Az érintett csatornák: AXN, VIASAT2, VIASAT3, VIASAT6, VIASAT Film.