Tájékoztató a 2024. októberi Market Indexről
2024.08.23.
Tájékoztató a csatornáinkat érintő módosított anyagleadási rendről (2024. október)
2024.09.24.

Az RTL Magyarország továbbra is tartja vezető pozícióját 2024-ben

2024.09.03.

Az RTL Magyarország hármas győzelmet aratott 2024 augusztusában, hiszen az RTL lett a legnézettebb csatorna, az RTL Magyarországé volt a legnézettebb csatornaportfólió, illetve a médiavállalat második generációs csatornái is megelőzték a TV2 kábelportfólióját (18-49, főműsoridő).

Augusztusban 10,5%-os közönségarányával szerezte meg az RTL főcsatorna a nézettségi győzelmet a 18-49 évesek körében, főműsoridőben (TV2: 9,8%). Ezzel továbbra is az RTL a legnézettebb csatorna eddig idén, 12,4%-os eredménnyel (TV2: 12,1%).  

Az RTL Magyarország csatornaportfóliója 28,8%-os nézettséget szerzett (TV2: 26,8%), így az RTL-es csatornák a legnépszerűbbek idén eddig 28,9%-os eredménnyel a 18-49-es korosztály körében, főműsoridőben (TV2 Csoport: 28,4%). Ráadásul a második generációs RTL-es csatornák is kiválóan teljesítettek, hiszen nemcsak az augusztusi győzelmet szerezték meg (RTL kábelcsatornák: 18,3%; TV2 kábelcsatornák: 16,9%), hanem az idei évben ezzel átvették a vezetést a TV2 előtt, a 18-49 évesek körében (RTL kábelcsatornák: 16,5%; TV2 kábelcsatornák: 16,4%). Az RTL-es második generációs csatornák 2017 óta most először értek el ilyen magas YTD eredményt: a TV2 kábelportfóliója volt a legerősebb Magyarországon 2019 óta, ezt a pozíciót sikerült most visszaszerezni. 

Kiemelkedően teljesített a Sorozat+ és az RTL GOLD

Az RTL kábelcsatornáinak az augusztusi eredménye is kiemelkedő, a 18,3%-os nézettségi érték az elmúlt négy év legjobb eredménye a magyar piacon. Ez a siker jelentős részben a Sorozat+ és az RTL GOLD főműsoridős rekordjainak köszönhető. 

Az RTL GOLD 1,6%-os főműsoridős eredménye a valaha volt legerősebb a csatorna történetében, ahogy a Sorozat+ 3,4%-os főműsoridős eredménye is a valaha volt legerősebb nézettségi eredmény a csatorna indítása óta. 

A 10 legnézettebb kábelcsatorna közül egész napot tekintve 4 volt RTL-es (Film+, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM), főműsoridőben pedig 5 RTL-es csatorna szerepel a listán (Film3, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM). 

A Sorozatklub, Moziklub és az RTL OTTHON is eddigi legerősebb hónapját produkálta augusztusban teljes napot tekintve

A négy új második generációs csatorna összesített közönségaránya továbbra is hónapról hónapra növekszik. Összesített eredményük augusztusban átlépte a 0,6 LSHR%-t, ami új rekordot jelent.  

Ismét tarolt az RTL Híradó

Az RTL Híradó kiválóan teljesített, augusztusban is a legnézettebb hírműsor volt a 18-49-es korosztály körében. 18,3%-os közönségarányt hozott a 17,8%-os Tényekkel szemben, így eddig idén minden hónapban megelőzte a TV2 hírműsorát ezen a célcsoporton. A teljes lakosság körében átlagosan 491 ezren követték az RTL Híradót augusztusban. 

Rekordnézettséggel nyitott a Szuperkupa az RTL-en*

A Szuperkupával elindult az RTL+ UEFA Bajnokok Ligája-közvetítéssorozata, az augusztus 14-i Real Madrid-Atalanta mérkőzést az RTL+-on és párhuzamosan az RTL főcsatornán lehetett követni. A teljes lakosság körében 261 ezren nézték az RTL főcsatornán a meccset, ami az elmúlt négy év legmagasabb Szuperkupa-nézettsége: nagyjából 30%-kal többen nézték ezt a mérkőzést, mint a tavalyi M4 Sporton közvetített Manchester City – Sevilla összecsapást. Az UEFA Bajnokok Ligája következő három szezonjának az RTL+ az otthona, itt lesz látható az összes mérkőzés magyar kommentárral.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. augusztus, 
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hat napján még nem végleges eredményekkel, 2024. szeptember 2-án lekért adatok alapján. 

*2021 óta ez volt a rekord

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.