Az év első négy hónapjának összesített adatai alapján az RTL csoport továbbra is őrzi vezető helyét, 32,2%-os részesedéssel a TV2 csoport 31,5%-ával szemben. Április hónapban nagyon kiegyenlített küzdelem zajlott a két csoport között: az RTL csoport főműsoridőben 31,7%-os közönségarányt ért el, míg a TV2 csoport 31,9%-ot.
A lineáris csatornák közötti vezető pozícióért zajló verseny szintén nagyon szoros volt áprilisban: a TV2 16,3%-os, az RTL pedig 15,3%-os közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban.
Kábel: meggyőző fölény az RTL-nél
Az RTL második generációs csatornái áprilisban 16,3%-os főműsoridős közönségarányt értek el a 18-59-es kiemelt kereskedelmi célcsoportban, megelőzve a TV2 kábelcsatornáit (15,7%). Az RTL kábelportfólió ezzel 2025 eddigi mind a négy hónapjában megőrizte piacvezető pozícióját főműsoridőben. Egész napot vizsgálva még jelentősebb az eredmény: a csoportos közönségarány jelentősen nőtt tavaly áprilishoz képest. továbbá az ez év áprilisi 16.6%-os eredmény 7 éves RTL kábel közönségarány rekordot jelent. A kábelcsatornák főműsoridős és egész napos top 10-es listáján az RTL portfólió öt csatornával szerepel, míg a TV2 hárommal.
Az RTL Gold fennállásának legerősebb főműsoridős hónapját zárta. A Sorozatklub és a Kölyökklub is egész napos bontásban rekordnézettséget ért el saját indulásuk óta.
Streaming: rekordok a BL-meccsekkel az RTL+-on
Az RTL+ streamingplatform áprilisban ismét erősödő nézettségi mutatókat produkált, különösen a sporttartalmaknak köszönhetően. Az Arsenal–PSG Bajnokok Ligája negyeddöntő minden eddigi BL-meccset megelőzött a platform nézettségében, új csúcsot állítva fel. A lineáris közvetítések is kiemelkedőek voltak: a Barcelona–Internazionale elődöntő mérkőzés 20,7%-os közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban, a teljes népességben pedig 483 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, jócskán megelőzve ezzel a tavalyi BL elődöntők 405 ezres átlagára. Ez utóbbi eredmény azért is számít kiemelkedőnek, mert ebben még nincsenek is benne azok a nézők, akik nem az RTL lineáris csatornáján, hanem a hosszabb és extra tartalmakat is kínáló RTL+-on követték az eseményt, amelynek így a közös elérése (reach) bőven 1 millió néző fölött alakult.
A mi kis falunk: erős szezon, hűséges közönség
A mi kis falunk legutóbbi évada április 19-én futott ki, és 22,9%-os átlagos közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban. A sorozat továbbra is nagyon népszerű a vásárlóerő szempontjából fontos 18-59 AB célcsoportban, ahol 24,1%-os átlagot hozott. A lineáris nézőszám átlagosan 667 ezer fő volt (4+), miközben az RTL+ platformon is komoly érdeklődést váltott ki, epizódonként átlagosan 26 ezer videóindítást generált. A Cápák között évadának epizódjai szintén jelentős online érdeklődést váltottak ki, 21 ezres átlagos videóindítással.
A május 2-án zárult Pokoli rokonok 85 epizódos szezonja 17,8%-os átlagos közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban, ezzel az elmúlt évek egyik legsikeresebb napi fikciós sorozatává vált. Az RTL+-on is az egyik vezető tartalom volt: a teljes szezon több mint 3,5 millió videóindítást generált. A sorozat sikerét jól jelzi, hogy a folytatása már előkészületben van.
RTL Híradó: piacvezető a hírműfajban
Áprilisban is az RTL Híradó volt a legnézettebb hírműsor a 18–59-es célcsoportban, 21,7%-os átlagos közönségaránnyal, megelőzve a TV2 Tényeket (19,6%). Külön említést érdemel, hogy a 4+ korcsoportban is az RTL Híradó vezetett ebben a hónapban, 582 ezres nézőátlagával, míg a Tényeket ebben a hónapban 577 ezren követték.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+, 18-59 AB vásárlóerejű, gyermekes főbevásárló, felsőfokú végzettségű, illetve 18-39 női célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1800-2259), teljes nap (0200-2559) 2025. április
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó három napján még nem végleges eredményekkel, 2025. május 5-én lekért adatok alapján. rtl+, web+app, total videoview