Tájékoztató a 2025. júniusi Market Indexről
2025.04.23.
Új előfizetési csomag az RTL+-on: olcsóbb opció reklámokkal 
2025.05.13.

Az RTL tartja a pozícióját az idei évben: figyelemreméltó eredmények tévében és streamingben egyaránt 

2025.05.06.

Az RTL Magyarország csoportszinten továbbra is stabilan tartja pozícióját a televíziós piacon: áprilisban az RTL főcsatorna, az RTL második generációs kábelcsatornái, valamint az RTL+ streamingplatform is figyelemre méltó teljesítményt nyújtott. Az RTL kábelportfólió főműsoridőben piacvezető volt, az RTL Híradó megőrizte hírpiaci elsőségét, az RTL+ pedig újabb nézettségi rekordokat hozott az UEFA Bajnokok Ligája közvetítéseivel.

Az év első négy hónapjának összesített adatai alapján az RTL csoport továbbra is őrzi vezető helyét, 32,2%-os részesedéssel a TV2 csoport 31,5%-ával szemben. Április hónapban nagyon kiegyenlített küzdelem zajlott a két csoport között: az RTL csoport főműsoridőben 31,7%-os közönségarányt ért el, míg a TV2 csoport 31,9%-ot. 

A lineáris csatornák közötti vezető pozícióért zajló verseny szintén nagyon szoros volt áprilisban: a TV2 16,3%-os, az RTL pedig 15,3%-os közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban.

 
Kábel: meggyőző fölény az RTL-nél

Az RTL második generációs csatornái áprilisban 16,3%-os főműsoridős közönségarányt értek el a 18-59-es kiemelt kereskedelmi célcsoportban, megelőzve a TV2 kábelcsatornáit (15,7%). Az RTL kábelportfólió ezzel 2025 eddigi mind a négy hónapjában megőrizte piacvezető pozícióját főműsoridőben. Egész napot vizsgálva még jelentősebb az eredmény: a csoportos közönségarány jelentősen nőtt tavaly áprilishoz képest. továbbá az ez év áprilisi 16.6%-os eredmény 7 éves RTL kábel közönségarány rekordot jelent. A kábelcsatornák főműsoridős és egész napos top 10-es listáján az RTL portfólió öt csatornával szerepel, míg a TV2 hárommal.

Az RTL Gold fennállásának legerősebb főműsoridős hónapját zárta. A Sorozatklub és a Kölyökklub is egész napos bontásban rekordnézettséget ért el saját indulásuk óta. 

Streaming: rekordok a BL-meccsekkel az RTL+-on

Az RTL+ streamingplatform áprilisban ismét erősödő nézettségi mutatókat produkált, különösen a sporttartalmaknak köszönhetően. Az Arsenal–PSG Bajnokok Ligája negyeddöntő minden eddigi BL-meccset megelőzött a platform nézettségében, új csúcsot állítva fel. A lineáris közvetítések is kiemelkedőek voltak: a Barcelona–Internazionale elődöntő mérkőzés 20,7%-os közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban, a teljes népességben pedig 483 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, jócskán megelőzve ezzel a tavalyi BL elődöntők 405 ezres átlagára. Ez utóbbi eredmény azért is számít kiemelkedőnek, mert ebben még nincsenek is benne azok a nézők, akik nem az RTL lineáris csatornáján, hanem a hosszabb és extra tartalmakat is kínáló RTL+-on követték az eseményt, amelynek így a közös elérése (reach) bőven 1 millió néző fölött alakult. 
 
A mi kis falunk: erős szezon, hűséges közönség 

 A mi kis falunk legutóbbi évada április 19-én futott ki, és 22,9%-os átlagos közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban. A sorozat továbbra is nagyon népszerű a vásárlóerő szempontjából fontos 18-59 AB célcsoportban, ahol 24,1%-os átlagot hozott. A lineáris nézőszám átlagosan 667 ezer fő volt (4+), miközben az RTL+ platformon is komoly érdeklődést váltott ki, epizódonként átlagosan 26 ezer videóindítást generált. A Cápák között évadának epizódjai szintén jelentős online érdeklődést váltottak ki, 21 ezres átlagos videóindítással. 

A május 2-án zárult Pokoli rokonok 85 epizódos szezonja 17,8%-os átlagos közönségarányt ért el a 18–59-es célcsoportban, ezzel az elmúlt évek egyik legsikeresebb napi fikciós sorozatává vált. Az RTL+-on is az egyik vezető tartalom volt: a teljes szezon több mint 3,5 millió videóindítást generált. A sorozat sikerét jól jelzi, hogy a folytatása már előkészületben van. 

RTL Híradó: piacvezető a hírműfajban

Áprilisban is az RTL Híradó volt a legnézettebb hírműsor a 18–59-es célcsoportban, 21,7%-os átlagos közönségaránnyal, megelőzve a TV2 Tényeket (19,6%). Külön említést érdemel, hogy a 4+ korcsoportban is az RTL Híradó vezetett ebben a hónapban, 582 ezres nézőátlagával, míg a Tényeket ebben a hónapban 577 ezren követték.  

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+, 18-59 AB vásárlóerejű, gyermekes főbevásárló, felsőfokú végzettségű, illetve 18-39 női célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1800-2259), teljes nap (0200-2559) 2025. április
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó három napján még nem végleges eredményekkel, 2025. május 5-én lekért adatok alapján. rtl+, web+app, total videoview 

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.