2025 első hat hónapjában az RTL Magyarország csoportszinten 2,3 százalékponttal növelte közönségarányát az előző év azonos időszakához képest. Bár féléves szinten a TV2 Csoport kis különbséggel 0,3 százalékponttal vezet főműsoridőben, az RTL portfólió látványos növekedése és az egyes műsorok sikerei kiegyenlített versenyt vetítenek előre tavalyhoz hasonlóan az idei évben is.
Az RTL+ óriási siker: taroltak a saját gyártású tartalmak, kiemelkedő eredményeket hozott a Bajnokok Ligája
Az RTL streamingplatformja, az RTL+ 2025 első félévében is dinamikusan növelte az előfizetőszámát és látogatottságát. A saját gyártású tartalmak közül a legtöbb videóindítást (közel 3,5 milliót) a Pokoli rokonok napi sorozat hozta, de kiugróan sok nézője volt a platformon a Cápák között, A mi kis falunk és A renitens című műsoroknak, valamint az Exek csatájának is, mely augusztusig még folyamatosan izgalmakkal várja a nézőket. A fiatalabbak körében különösen népszerű az RTL+, ahol kiugróan magas arányban 30 év alatti felhasználók fogyasztják a tartalmakat, főként okostévén vagy mobileszközökön.
Az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogainak megszerzése az egyik legnagyobb stratégiai lépésnek bizonyult, amivel az RTL+ végleg beírta magát a sportstreaming piac élvonalába Magyarországon: az RTL+ felületén elérhető meccsek kiemelkedő látogatottságot és rengeteg új előfizetőt hoztak, miközben az RTL televíziócsatornán sugárzott PSG–Inter döntő 644 ezer nézővel az elmúlt évtized egyik legnézettebb BL-fináléja lett.
Sikeres műsorokkal zárta a szezont az RTL Magyarország
Több új és visszatérő műsor is kiváló eredményekkel zárta a tavaszi szezont. Évek óta A mi kis falunk az RTL egyik legnagyobb sikere (az idei szezonja – erős versenytársakkal szemben is – 22,9%-ot teljesített). A félév másik nagy nyertese az első szezonját 17,8%-os eredménnyel záró Pokoli rokonok napi sorozat volt, de kiválóan ment a Cápák között új évada is, amely 17,4%-os átlaggal zárt. A renitens harmadik évadát pedig már forgatják, miután a második évad átlaga 14,8%-os közönségarányt hozott a 18–59-es célcsoportban. A The Floor – Csak egy maradhat 14,1%-os közönségaránnyal zárta az első félévet. Az új lakáskeresős reality, az Ingatlanvadászok pedig 12,3%-ot produkálva zárta a szezont.
Hírműsorok: piacvezető a Híradó és a Fókusz, erősödik a Házon kívül
A Híradó féléves szinten is megőrizte piacvezető szerepét a 18–59-es korosztályban (22,4% vs TV2 Tények: 19,7%), míg a Fókusz (16,4%) továbbra is a legnézettebb műsor saját kategóriájában. A Házon kívül egyre markánsabban jelenik meg a közéleti műsorok élvonalában: a műsor féléves átlaga elérte a 17,3%-ot, ami figyelemre méltó teljesítmény ebben a műfajban.
Kábelfronton is stabil növekedés az előző évhez képest
Az RTL kábelcsatornái is rendkívül erős félévet zártak. Az RTL GOLD történetének legjobb félévét könyvelheti el, és a portfólió többi csatornája, köztük a Film+, a Cool, a Sorozat+, az RTL KETTŐ és a Sorozatklub – szintén hozzájárult ahhoz, hogy a kábelportfólió féléves szinten megelőzze a TV2 Kábelt. Mind főműsoridőben, mind teljes napot tekintve jelentősen nőtt a nézettség a január-június időszakban az előző év azonos időszakához képest. Főműsoridőben a tavalyi 14.8-ról 16.2 LSHR%-re, míg teljes napot vizsgálva 14.9-ről 16.0 LSHR%-re ugrott.
Ez a kiváló eredmény azt is jelentette, hogy az utolsó 8 év (a közönségarány tekintetében) legerősebb első félévét zárta az RTL kábelportfóliója mind egész napot, mind főműsoridőt tekintve. Ehhez kiemelkedő mértékben járult hozzá a már említett RTL GOLD, ami nemcsak 2024 első feléhez képest nőtt, hanem az idei eredménye a csatorna fennállásának legerősebb első féléve volt a teljes napos nézettség vonatkozásában. Ezt a havi eredmények is tükrözték, ugyanis a GOLD közönségarány rekordot mutatott be májusban, majd júniusban is.
Az RTL KETTŐ, ami 2.1 LSHR%-os eredményével 0.4 százalékpontos növekedést ért el 2024 első félévéhez képest, szintén az egész napos nézettséget vizsgálva. Emellett ugyanebben a kategóriában a Sorozatklub folyamatos rekorderedményekkel jelentkezett. Fennállásának legmagasabb közönségarányát hozta 2025 áprilisában, majd májusban és júniusban is.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (18:00-22:59), teljes nap (0200-2559) 2025. január 1.- június 30. A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. július 1-jén lekért adatok alapján.
rtl+, web+app, total videoview