Tájékoztató a 2025. augusztusi Market Indexről
2025.06.25.

Erős félévet zárt az RTL Magyarország: a közönségarány nőtt, a verseny szoros

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025 első hat hónapjában az RTL Magyarország csoportszinten 2,3 százalékponttal növelte közönségarányát az előző év azonos időszakához képest. Bár féléves szinten a TV2 Csoport kis különbséggel 0,3 százalékponttal vezet főműsoridőben, az RTL portfólió látványos növekedése és az egyes műsorok sikerei kiegyenlített versenyt vetítenek előre tavalyhoz hasonlóan az idei évben is. 

Az RTL+ óriási siker: taroltak a saját gyártású tartalmak, kiemelkedő eredményeket hozott a Bajnokok Ligája 

Az RTL streamingplatformja, az RTL+ 2025 első félévében is dinamikusan növelte az előfizetőszámát és látogatottságát. A saját gyártású tartalmak közül a legtöbb videóindítást (közel 3,5 milliót) a Pokoli rokonok napi sorozat hozta, de kiugróan sok nézője volt a platformon a Cápák között, A mi kis falunk és A renitens című műsoroknak, valamint az Exek csatájának is, mely augusztusig még folyamatosan izgalmakkal várja a nézőket. A fiatalabbak körében különösen népszerű az RTL+, ahol kiugróan magas arányban 30 év alatti felhasználók fogyasztják a tartalmakat, főként okostévén vagy mobileszközökön.

Az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogainak megszerzése az egyik legnagyobb stratégiai lépésnek bizonyult, amivel az RTL+ végleg beírta magát a sportstreaming piac élvonalába Magyarországon: az RTL+ felületén elérhető meccsek kiemelkedő látogatottságot és rengeteg új előfizetőt hoztak, miközben az RTL televíziócsatornán sugárzott PSG–Inter döntő 644 ezer nézővel az elmúlt évtized egyik legnézettebb BL-fináléja lett. 

Sikeres műsorokkal zárta a szezont az RTL Magyarország

Több új és visszatérő műsor is kiváló eredményekkel zárta a tavaszi szezont. Évek óta A mi kis falunk az RTL egyik legnagyobb sikere (az idei szezonja – erős versenytársakkal szemben is – 22,9%-ot teljesített). A félév másik nagy nyertese az első szezonját 17,8%-os eredménnyel záró Pokoli rokonok napi sorozat volt, de kiválóan ment a Cápák között új évada is, amely 17,4%-os átlaggal zárt. A renitens harmadik évadát pedig már forgatják, miután a második évad átlaga 14,8%-os közönségarányt hozott a 18–59-es célcsoportban. A The Floor – Csak egy maradhat 14,1%-os közönségaránnyal zárta az első félévet. Az új lakáskeresős reality, az Ingatlanvadászok pedig 12,3%-ot produkálva zárta a szezont.

Hírműsorok: piacvezető a Híradó és a Fókusz, erősödik a Házon kívül

A Híradó féléves szinten is megőrizte piacvezető szerepét a 18–59-es korosztályban (22,4% vs TV2 Tények: 19,7%), míg a Fókusz (16,4%) továbbra is a legnézettebb műsor saját kategóriájában. A Házon kívül egyre markánsabban jelenik meg a közéleti műsorok élvonalában: a műsor féléves átlaga elérte a 17,3%-ot, ami figyelemre méltó teljesítmény ebben a műfajban.

Kábelfronton is stabil növekedés az előző évhez képest

Az RTL kábelcsatornái is rendkívül erős félévet zártak. Az RTL GOLD történetének legjobb félévét könyvelheti el, és a portfólió többi csatornája, köztük a Film+, a Cool, a Sorozat+, az RTL KETTŐ és a Sorozatklub – szintén hozzájárult ahhoz, hogy a kábelportfólió féléves szinten megelőzze a TV2 Kábelt. Mind főműsoridőben, mind teljes napot tekintve jelentősen nőtt a nézettség a január-június időszakban az előző év azonos időszakához képest. Főműsoridőben a tavalyi 14.8-ról 16.2 LSHR%-re, míg teljes napot vizsgálva 14.9-ről 16.0 LSHR%-re ugrott.

Ez a kiváló eredmény azt is jelentette, hogy az utolsó 8 év (a közönségarány tekintetében) legerősebb első félévét zárta az RTL kábelportfóliója mind egész napot, mind főműsoridőt tekintve. Ehhez kiemelkedő mértékben járult hozzá a már említett RTL GOLD, ami nemcsak 2024 első feléhez képest nőtt, hanem az idei eredménye a csatorna fennállásának legerősebb első féléve volt a teljes napos nézettség vonatkozásában. Ezt a havi eredmények is tükrözték, ugyanis a GOLD közönségarány rekordot mutatott be májusban, majd júniusban is. 

Az RTL KETTŐ, ami 2.1 LSHR%-os eredményével 0.4 százalékpontos növekedést ért el 2024 első félévéhez képest, szintén az egész napos nézettséget vizsgálva. Emellett ugyanebben a kategóriában a Sorozatklub folyamatos rekorderedményekkel jelentkezett. Fennállásának legmagasabb közönségarányát hozta 2025 áprilisában, majd májusban és júniusban is.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (18:00-22:59), teljes nap (0200-2559) 2025. január 1.- június 30. A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. július 1-jén lekért adatok alapján.
rtl+, web+app, total videoview

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.