Az RTL Magyarország győzelmével indult 2025 
2025.02.04.
Tájékoztató a csatornáinkat érintő módosított anyagleadási rendről (2025. április, május)
2025.03.17.

Februárban is piacvezető az RTL Magyarország

2025.03.06.

Az RTL Magyarország februárban is magabiztos győzelmet aratott, csoportszinten és a főcsatornák esetében is. Csoportszinten 32,6%-os főműsoridős (18:00-22:59) közönségarányt elérve a 18-59-es célcsoportban (TV2 Csoport: 31,5%). Tavaly februárhoz képest, több mint 3 százalékponttal nőt a csoport főműsoridős részesedése. A főcsatornák versenyét is az RTL nyerte: január után februárban is magabiztos előnnyel végzett a TV2 előtt, főműsoridőben 16,4%-os közönségarányt elérve a 18-59-es célcsoportban (TV2: 15,6%).

A hónap legnézettebb adása: A mi kis falunk  

Február hónap legnézettebb műsora A mi kis falunk február 8-i adása volt, 26,0%-os közönségarányt ért a 18-59-es célcsoportban. Ezzel az eredménnyel az év második lenézettebb programja is lett egyben. A négy februári adás átlagosan 24,9%-os közönségarányt produkált, így magabiztosan nyerte minden epizód a saját idősávját.  

Továbbra is az élen a hírversenyben 

A hírműsorok közül az RTL Híradó (18:00) 22,5%-os LSHR%-t ért el a 18-59-es korosztályban, megelőzve a TV2 Tények c. műsorát, amely 19,2%-ot hozott. Ez esténként átlagosan 684 ezer nézőt jelentett a teljes népesség körében. A Fókusz átlagosan 16,4%-os közönségarányt ért el februárban, míg a Fókusz Plusz is ugyanilyen eredménnyel zárta a hónapot. 

A szórakoztató műsorok terén a Pokoli Rokonok 16,7%-os közönségarányt hozott a 18-59-es célcsoportban, míg a nők (18-59) esetében ez az arány még magasabb, 19,0% volt. Vasárnap a Házon Kívül 19,5%-kal vezette sávját, míg a Cápák Között 19,8%-os eredményt ért el. Ezek a műsorok a 18-59-es ABC vásárlóerő szerinti magas kategóriában kiemelkedően teljesítettek, rendre 22,3%-os és 22,6%-os közönségarányt hozva. 

Az online térben az RTL+ legnézettebb programja februárban a Pokoli Rokonok volt, amely összesen 834 ezer videóindítást generált. A legnézettebb tartalom pedig a Cápák Között 8. évadának 5 epizódja lett, amely összesen 39 516 videó megtekintést ért el. 

A kábelportfólió továbbra is emelkedő pályán 

Az RTL kábelcsatornáinak portfóliója februárban  16,2%-os közönségarányt értek el. Ez 2,3 százalékpontos javulás a tavaly februári 13,9%-os közönségarányhoz képest. 

Egész napos nézettséget tekintve az RTL kábelcsatornái15,5%-ot értek el, ami stabil eredmény januárhoz képest, valamint egy szintén jelentős, 1,2 százalékpontos előrelépés 2024 februárjához képest. 

A Cool csatorna kiemelkedő eredményt hozott, hiszen 2022 márciusa óta a legerősebb hónapját zárta mind egész napos (3,5%), mind pedig főműsoridős (3,9%) teljesítményével. Az RTL KETTŐ szintén kimagasló eredményeket ért el: 2023 szeptembere óta nem volt ilyen erős hónapja egész napot tekintetve (2,2%), főműsoridőben pedig 2022 májusa óta a legjobb eredményt hozta (2,6%). 

Az RTL Gold is rekordot döntött főműsoridőben, 1,8%-os közönségarányával a valaha volt legerősebb hónapját zárta. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+, illetve 18-59 női és 18-59 ABC vásárlóerő célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1800-2259), teljes nap (0200-2559) 

2025. február, 
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó öt napján még nem végleges eredményekkel, 2025. március 3-án lekért adatok alapján.  rtl+, web+app, total videoview

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.