Tájékoztató a 2023-as október havi market indexről
2023.08.23.
Lesz mit nézni!
2023.09.11.

Harmadik hónapja vezeti az RTL a nézettségi versenyt

2023.09.04.

Harmadik hónapja szerzi meg az első helyet az RTL 18-49-es főműsoridőben, augusztusban 13,03%-os közönségaránnyal (TV2: 13,01%). Az RTL továbbá a teljes nyári időszak legnézettebb csatornája volt, átlagosan 12,7%-ot hozott, így megelőzte a 12,4%-os TV2-t.

Augusztus és egyben a nyár legnézettebb adása a Duna TV-n közvetített augusztus 20-i tűzijáték volt, azonban a TOP 10-ben 6 RTL-es program, A Konyhafőnök hat adása szerepel.

Az augusztus 21-én indult A Konyhafőnök 10. évada 18,5%-os átlagos közönségaránnyal indított az első héten. Magyarország legnépszerűbb főzőműsorát első sorban a 18-39 éves nők kedvelik, ebben a csoportban 21% feletti a közönségarány. Videóindításszámban pedig már most 265 ezer VV felett jár A Konyhafőnök. A főzőverseny első epizódja lett a legnézettebb longform videó, önmagában 45 ezer videóindítást generálva.

A Celebrandi 12,3%-os átlagos közönségaránnyal búcsúzott. Legjobban a fiatal női (18-39) célcsoportban ment, ott 15,4%-ot hozott. Igazán kiváló eredményt viszont streamingen ért el, amelyet szintén a fiatal női korosztály hajtott: indulása óta közel 632 ezer videóindítást generált az RTL+ felületein. Így a Celebrandi lett a hónap legnézettebb programja is ezen a felületen.

Augusztusban az RTL Híradó is megszerezte a vezető pozíciót a 18-49 éves korosztály körében, 20,6%-os közönségaránnyal. Napi átlagban ez 484 ezer nézőt jelent ebben a hónapban a teljes népesség körében (4+, AMR’000).

További érdekesség, hogy soha ilyen arányban még nem fogyasztottak nagyképernyőn nem lineáris televíziós tartalmat, mint 2024 augusztusában. A 18-49 éves célcsoport körében a Nielsen által Other-be rögzített (nem magyar nyelvű lineáris) televízicsatornák közönségaránya 27,9%-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a fiatal felnőttek televíziókészülék előtt töltött idejének már több mint negyede nem hagyományos lineáris televíziócsatornák, hanem egyéb, például streaming platformok nézésére fordítódik. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+, 18-39 nő célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2023. augusztus,
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2023. szeptember 1-jén lekért adatok alapján. E-gemius rtl+, web+app, total videoview

Kapcsolódó hírek

2024.12.04.

Kiváló eredményt ért el az X-Faktor, a Nyerő Páros és az RTL Híradó, az RTL második generációs csatornaportfóliója novemberben is a piacvezető volt főműsoridőben. A legnézettebb novemberi tartalmak az RTL-en voltak láthatóak. Az év első 11 hónapjának átlagát nézve mind az RTL csatorna, mind az RTL Magyarország csatornaportfóliója jelenleg tartja az előnyét a TV2-vel szemben.

2024.12.02.

2025 januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház CTV portfóliója és a SWEET.TV felületeivel már januártól elérhető lesz. A SWEET.TV több mint 130 000 magyarországi háztartásban érhető el, alkalmazása pedig több mint 2 300 000 CTV-eszközön használható, beleértve a nagyobb okostévé-márkákat, mint a Samsung, az LG, a Philips, az Apple TV és a Sony, valamint olyan multiplatformos eszközöket, mint az Xbox, Android és iOS.

2024.11.08.

Az alábbiakban olvasható az RTL és a Kábelcsatornák 2024. decemberi módosított anyagleadási rendje.