Definíció: Ezen műsorok elsődleges ismérve, hogy megvalósulásukhoz a műsor producere teremti elő a szükséges teljes anyagi hátteret, vagyis a hirdető által finanszírozott műsor egy olyan újfajta modell, amelyben a hirdetők közvetlenül finanszírozzák a televíziós műsorok gyártását, ezzel eltérve a hagyományos modelltől, miszerint a műsorszolgáltatók finanszírozzák az adott gyártást és a költségeket reklámok eladásával igyekeznek finanszírozni.
Miért jó ez a gyártónak? A gyártó a műsor gyártásának finanszírozásáért cserébe – természetesen illeszkedve az adott műsorepizód ívéhez – az általa szervezett szponzor üzenetét a műsorba integrálhatja, megjelenítve az adott szponzor szolgáltatását, termékeit, stb, mindezzel átadva a nézőnek a szponzor főbb terméküzenetét.
Műsor tematika: Változatos, tematikus témák jelenítődnek meg a képernyőn, melyek kizárólag az alább felsorolt témakörök valamelyikébe tartozhatnak:
- Egészség
- Szépség, stílus
- Sport, életmód
- Hobbi
- Lakberendezés
- Közlekedés/gépjármű
- Turizmus/utazás/szállodaipar
- Gasztronómia
A fenti témaköröktől a műsorszolgáltató egyedi engedélyével el lehet térni, ugyanakkor minden esetben tilos az olyan műsorszám megjelenítése, ami ideológiát, politikai meggyőződést, vallási hovatartozást kíván megjeleníteni és népszerűsíteni a tartalomban, továbbá a műsorszám nem sértheti az alkotmányos rendet és nem lehet alkalmas valamely nemzet, közösség, nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbség vagy bármely többség, vagy ezek bármely tagja elleni – a közösséghez tartozása miatt történő – gyűlölet keltésére vagy erőszakra uszításra, kirekesztésére, valamint nem lehet alkalmas terrorcselekmény elkövetésére való felhívásra, illetve az RTL értékrendjével és gazdasági érdekeivel ütközik.
Tematikus kapcsolódás: A műsorok tematikája gyakran meghatározza a hirdetői kört, és a hirdetések természetesen ágyazódnak be a műsorba. Az adott műsor, műsorepizód tematikája, témaköre és a hirdetők között szoros összefüggés van, akár a hirdető annak a tematikának a magyarországi legismertebb képviselője is lehet, gyakran megszólalnak a műsorban az adott témakör hazai legismertebb alakjai, illetve a téma szakértői.
Műsorsáv: elsősorban a hétvégi műsorkínlatunkat szerepelnek
Műfaji besorolás: magazinműsor, szórakoztató műsor
Műsorvezető: jellemzően egy-egy híresség, influenszer, “celeb”, az adott téma szakértője, de akár egy sportoló is lehet, de alapvetően mindig egy-egy ismert ember vezeti, ugyanakkor egy műsorfolyamon belül nem feltétlenül mindig ugyanaz az ember