14%-os közönségaránnyal az RTL nyerte a márciusi nézettségi versenyt főműsoridőben, a 18-49-es korosztály körében (TV2: 13,7%). Csoportszinten, főműsoridőben 30,3%-os eredményt hozott az RTL-es csatornacsalád, ami növekedést jelent a tavaly márciusi eredményhez képest (2023. március: 26,4%). 18-59 éves célcsoporton pedig már egyértelműen meg is verte márciusban az RTL Magyarország a TV2 Csoportot 29,8% vs 29,4% arányban, amely legutoljára 2023 júliusában fordult elő.
A hónap legnézettebb RTL-es programja a 18-49 évesek körében A mi kis falunk március 23-i epizódja volt 24,9%-os közönségaránnyal, amely egyúttal az éves toplista 3. helyére is felkerült. A márciusi TOP10-es listán összesen 4 epizóddal szerepel a pajkaszegiek mulatságos történetét bemutató sorozat. A teljes szezon is kiváló eredménnyel zárt, átlagosan 22,8%-os (18-49-es) közönségarányt és 730 ezer nézőt (4+) hozott. Az évadot 8%-kal nézték többen a tavaly tavaszihoz képest.
A második legnépszerűbb RTL-es program a Cápák között március 3-i adása volt, 23,4%-os közönségaránnyal és 730 ezer nézővel. Ez az epizód kiemelkedően népszerű volt az RTL+-on is, több mint 48 ezer videóindítást generált.
A renitens című vadonatúj sorozat mindegyik alkalommal nyerte a saját idősávját. A sorozat eddigi öt epizódja átlagosan 17,3%-os közönségarányt (18-49) és 599 ezer nézőt hozott (4+). A renitens az RTL+-on is a legnézettebb tartalmak egyike volt márciusban.
Az RTL Híradó stabilan hozza kiemelkedő teljesítményét 2024-ben: 20,1%-os átlagos közönségarányával magabiztosan nyerte a hírversenyt a 18-49-es korosztály körében márciusban, míg a Tények 16,8%-ot szerzett. A Fókusz 14,8%-os átlagos közönségarányt ért el, amivel megelőzte a Tények Plusz című műsort. (13,2%).
Az ugrás című vetélkedő 16,6%-kal zárta a hat hetes szezonját, naponta átlagosan 532 ezren követték a Gundel Takács Gábor által vezetett vetélkedőt. Az álommeló pedig 13,4%-os közönségaránnyal indította az első hetét.
Az RTL második generációs csatornái ismét kiemelkedő teljesítményt értek el. A Cool 3,4%-os közönségarányával 2022. március óta a legerősebb eredményét hozta teljes napot tekintve. Az RTL KETTŐ hasonló eredményekkel büszkélkedhet, hiszen 2,5%-os közönségarányával a megújulása óta* a legerősebb hónapját hozta teljes napot tekintve. Ráadásul mind a most februári, mind a tavaly márciusi közönségarányát jelentősen, legalább 10%-kal növelni tudta.
Az RTL GOLD a valaha volt 4. legmagasabb lineáris közönségarányú hónapját hozta teljes napot tekintve, emellett 30%-kal jobb eredményt ért el tavaly márciushoz képest.
Csúcsteljesítményt ért el a Sorozat+, ami a valaha volt legjobb hónapját hozta idén márciusban, teljes napot tekintve 2,1%-os közönségarányt, főműsoridőben pedig 2,4%-os közönségarányt ért el.
Az RTL Magyarország tavaly decemberben négy új második generációs csatornát indított, a Kölyökklub, a Moziklub, a Sorozatklub és az RTL OTTHON csatornákkal 12 csatornásra bővült a csatornaportfóliója.
Márciusban ezúttal is az RTL Híradó shortform anyagaira voltak a leginkább kíváncsiak az RTL.hu felületén a látogatók, ahol összesen 2 millió 189 ezer videóindítást generáltak.
Az idei évi 18-49-es toplista első 10 helyén jelenleg 9 RTL-es tartalom szerepel (18-49). A fiatalok körében kifejezetten kedvelt Cápák között 6 epizódja és A mi kis falunk 3 epizódja került fel a listára, az első helyen a Cápák között egyik epizódja szerepel.
Az RTL-es műsorok a legnépszerűbbek jelenleg a 18-59-es korcsoport körében is, hiszen ennek a toplistának az első 10 helyére csak RTL-es tartalmak kerültek fel. Az 50-es korosztály által különösen nézett A mi kis falunk 7 epizódja és a Cápák között 3 adása szerepel jelenleg ezen a TOP10-es listán.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. március,
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2024. április 2-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview, RTL.hu, videoview
*Az RTL KETTŐ tavaly év végén átalakult, és olyan népszerű vígjátéksorozatok otthona lett, mint a Jóbarátok, az Agymenők és a Két pasi – meg egy kicsi.