Február végétől elérhetőek a Telekomnál is az RTL új csatornái
2024.02.15.
RTL-TV2: 3:0
2024.04.02.

Februárban is az RTL lett a legnézettebb csatorna

2024.03.01.

Kiválóan teljesített az RTL kábelportfóliója is

2024-ben eddig az RTL vezeti a nézettségi versenyt: a januári győzelem után a februárt is megnyerte az RTL főcsatorna főműsoridőben, a 18-49 évesek körében. Tarolt a Cápák között, az RTL Híradó, valamint Az ugrás című vadonatúj kvízműsor, továbbá kiemelkedően teljesítettek az RTL második generációs csatornái is. Az éves toplista első 20 helyén jelenleg csak RTL-es tartalom szerepel (18-49).

13,8%-os közönségaránnyal az RTL nyerte a februári nézettségi versenyt főműsoridőben, a 18-49-es korosztály körében (TV2: 13,6%). Csoportszinten prime-ban 29%-os eredményt hozott az RTL-es csatornacsalád, ami növekedést jelent a tavaly februári eredményhez képest (2023: 28,4%).

A legkiemelkedőbb eredményeket az RTL hétvégi programjai érték el. A havi TOP10-es lista első négy helyén a Cápák között 4 epizódja szerepel. A február 25-i epizód az év idei eddigi legnézettebb programja lett a 18-49 évesek körében, 25,7%-os közönségaránnyal és 751 ezer nézővel.

Az éves toplistán eddig az első 20 helyen csak RTL-es programok találhatóak (18-49, főműsoridő). A Cápák között, A mi kis falunk, az RTL Híradó és Az ugrás adásai szerepelnek az első 20 helyen.

Az RTL Híradó ismét tarolt: februárban 20,5%-os közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében, miközben a Tények 17%-ot hozott. Ekkora különbség az elmúlt két évben nem volt a két rivális műsor között. A Fókusz is kiemelkedően teljesített, 16%-os átlagos közönségarányt ért el, 21 februári adásából pedig 19 alkalommal nyerte a műsorsávját.

2024 egyik első RTL-es újdonsága Az ugrás című kvízműsor, ami eddig átlagosan 17,1%-os közönségarányt hozott. Az eddigi 14 adás közül 11 alkalommal nyerte is a sávját.

A mi is falunknak töretlen a népszerűsége, a legnézettebb adása a február 24-i, szombat esti epizód volt 24,2%-os közönségaránnyal (18-49) és 736 ezer fővel 4+-on. Az éves toplistán a 7. helyet szerezte meg ez az adás.

Az RTL+-on a Cápák között ebben a hónapban 203 ezer videóindítást generált (VV), A mi kis falunk pedig 148 ezret. Az RTL.hu-n népszerűek voltak az RTL Híradó tartalmai, összesen 531 ezer videóindítást generáltak.

Az RTL második generációs csatornái is kiemelkedően teljesítettek februárban. Az RTL kábelportfóliója 14,9 százalékpontos közönségarányt ért el a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, teljes napot tekintve. Több mint 1 százalékponttal hozott többet, mint tavaly ilyenkor (2023: 13,8).

Az RTL GOLD a valaha volt második legerősebb havi közönségarányát érte el februárban, 1,8%-os eredménnyel. A csatornán új otthonra talált Éjjel-Nappal Budapest nagyban hozzájárult ehhez, hiszen 2,4%-os közönségarányával a csatorna második legnépszerűbb tartalma volt. A műsor továbbra is nagyon népszerű a fiatalok körében, amit a 18-29 évesek között elért 7,4%-os közönségarány is bizonyít.

Az RTL HÁROM az új év mindkét hónapjában növekedést mutatott 2023 azonos időszakához képest, és februárban is stabilan tartja az 1,7%-os közönségarányát az egész napot tekintve a kiemelt kereskedelmi célcsoportban.

A Cool és a Sorozat+ februári 3,0%-os, illetve 1,8%-os eredményeikkel szintén javítottak tavaly februári átlagukon. A Cool többek között A mi kis falunk és Halálos fegyver sorozat kiemelkedő főműsoridős eredményeinek köszönheti sikerét (5,4%-os, illetve 4,7%-os közönségarány, 18-49, primetime).

Az RTL KETTŐ az új sitcomokra alapozó műsorstruktúrájával mind teljes napot tekintve, mind főműsoridőben tovább épült februárban a januári eredményekhez képest. Különösen főműsoridőben szerepelt jól, ahol elérte a 2,5%-os közönségarányt februárban. Ezzel főműsoridőben a teljes piac 8. legnagyobb közönségarányú csatornája lett.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. február, A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2024. március 1-én lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview,   RTL.hu, videoview

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.