Az RTL egyik legsikeresebb idei műsora lett a krimi-reality
Szombaton ért véget Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban című krimi-reality, ami hétköznaponként minden nap magabiztosan nyerte az idősávját. A formátum legjobban a fiatal, magas vásárlóerejű és magas iskolai végzettségű célcsoportokat érdekelte. Az Árulók kiváló példája annak, hogy lineáris televíziós műsorok is lehetnek sikeresek az alapvetően streaming felé forduló célcsoport körében.
22 híresség költözött be nemrég egy Tudor-stílusú kastélyba, hogy egy formabontó krimi-realityben vegyenek részt, amelyet a bizalom, a félelem, a taktika, a mentális hadviselés és a totális megtévesztés határoztak meg. Az árulók és az ártatlanok harcából végül az ártatlanok kerültek ki győztesen, küzdelmüket pedig rengeteg néző izgulta végig.
A 12 részes műsor átlagos közönségaránya 23,2% lett a 18-49 éves korosztály körében. A krimi-reality legjobban a fiatal, magas vásárlóerejű és magas iskolai végzettségű célcsoportokat érdekelte. A 18-39 éves nők körében 33,3% volt az átlagos közönségaránya, míg a 18-49 éves ABC vásárlóerejűek esetében 28,6%-os átlagos közönségarányt ért el. Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a 18-49 éves streaming előfizető célcsoportban is remekül teljesített, itt 33,3%-os közönségarányt ért el.
A krimi-reality hétköznaponként minden alkalommal magabiztosan nyerte az idősávját, így a hétköznap naponta jelentkező műsorok közül az idei év legnézettebb programja lett a 18-49 éves célcsoport körében, a Nyerő Páros mellett. A legnézettebb epizód a december 1-jei, pénteki adás volt, amit 619 ezren néztek a teljes népességen belül.
Az Árulókat online is rengetegen követték, eddig több mint 650 ezer videóindítást generált a program. De kiugróan magas volt a műsort nagyképernyőn, ám időeltolással (TSV, time shift viewing) nézők aránya is: a teljes 18-49-es nézőszámon belül átlagosan 18% volt azon nézők aránya, akik így követték a 12 részes programot, a november 25.-i, szombat esti epizód esetében viszont ez az arány már 34% fölé ugrott, azaz az össznézettségen belül minden harmadik percet időeltolással néztek.
Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban tehát kiváló példája annak, hogy lineáris televíziós műsorok is lehetnek sikeresek az alapvetően streaming felé forduló célcsoport körében.