Mától elérhetőek az RTL új kábelcsatornái
2023.12.15.
Közel háromszor hatékonyabbak a lokális videóhirdetések, mint a globálisak
2024.01.09.

Az 2023-as év legsikeresebb RTL-es műsora a sztárbox volt, de taroltak a régi kedvencek is

2024.01.08.

A Nyerő Páros és Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban lettek az év legnézettebb műsorai hétköznap esténként a teljes televíziós piacon

2023-ban az RTL rengeteg újdonságot mutatott be, főként az őszi szezonban. Közülük az év legsikeresebb RTL-es műsora a Sztárbox lett 2023-ban, 6 epizódja került fel az országos TOP10-es listára. A Sztárbox mellett taroltak a régi kedvencek, mint a Nyerő Páros vagy A mi kis falunk, de hatalmas sikerrel mutatkozott be az RTL idei egyik legnagyobb újdonsága, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban című krimi-reality.

2023-ban az RTL főcsatorna éves átlagos főműsoridős közönségaránya 14,3% lett a 18-49 évesek körében. Ezzel ugyan az RTL második helyen végzett a nézettségi versenyben, de a 12 hónapból 4 hónapban a legnézettebb csatorna lett (júniusban, júliusban, augusztusban és novemberben). Csoportszinten prime time-ban pedig 28,4%-ot tudhatott magáénak az RTL csatornacsalád.

A teljes napot tekintve az RTL főcsatorna stabil teljesítményt nyújtott 2023-ban, 18-49-ben: a megelőző év 9,8%-os eredményéhez képest 2023-ban 9,6%-on zárt a csatorna.

A tavalyi évben a nagyképernyős műsorfogyasztásból egyre nagyobb szeletet hasított ki az “Other” csoport, míg 2022-ben 21,9%-ot ért el a 18-49 évesek körében, addig 2023-ban már 25,5%-ra emelkedett, tehát a nagyképernyő előtt töltött idő negyede már ebbe a csoportba esik, ennek legnagyobb szeletét a streaminggel eltöltött idő teszi ki. Ezzel párhuzamosan a lineáris televíziózás tavaly 4,8%-kal csökkent ebben a korcsoportban, és a csökkenés még látványosabb a fiatal, magas státuszú célcsoport körében.*

Az RTL Híradó lett ismét az ország legnézettebb hírműsora a 18-49-es korosztályban

Az RTL Híradó éves átlagban 20,03%-os közönségarányt hozott a 18-49 évesek körében, melyet napi átlagban, a teljes lakosság köréből, 578 ezer fő követett, ezzel a kiemelt kereskedelmi célcsoportban ismét az RTL Híradója nyerte a tavalyi hírversenyt. Az RTL infotaiment műsorai, a Fókusz és a Fókusz Plusz 2023-ban 16,0%-os átlagos közönségarányt értek el a 18-49-es korosztályban, naponta napi átlag 394 ezer nézővel a teljes lakosságot figyelembe véve.

Az országos TOP10-es listát az RTL műsorai dominálják

Az év legnézettebb 10 adása közül 6 helyet az RTL tavalyi legsikeresebb műsora, a Sztárbox egy-egy epizódja foglal el a 18-49 évesek körében. Az RTL főcsatorna TOP20-as műsorlistáján a Sztárbox mellett a Cápák között, a Gólkirályság, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban és a Nyerő Páros adásai szerepelnek (18-49).**

Az év legsikeresebb RTL-es műsora lett a Sztárbox

A Sztárbox minden adása egyértelmű fölénnyel nyerte meg saját idősávját a 18-49 éves korosztály körében. A műsor átlagos közönségaránya a 18-49 évesek között 30,3% volt, a teljes népesség körében 757 ezer nézővel. Ezekkel az eredményekkel a Sztárbox lett az RTL legsikeresebb tavalyi műsora, amely 18 év után tért vissza a képernyőre, és még idén várható a folytatása. A műsort leginkább a fiatal, magas iskolai végzettségű és vásárlóerejű célcsoport követte. A Sztárbox legnézettebb epizódja a november 26-i, első elődöntő volt, ezt aznap este 832 ezren nézték.

A két legnézetteb hétköznapi műsor volt tavaly a Nyerő Páros és Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a teljes televíziós piacon

Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban átlagos közönségaránya 23,3% lett a 18-49 éves korosztály körében, az új formátum hétköznaponként minden alkalommal magabiztosan nyerte az idősávját.

A krimi-reality legjobban a fiatal, magas vásárlóerejű és magas iskolai végzettségű célcsoportokat érdekelte. Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a 18-49 éves streaming előfizető célcsoportban is remekül teljesített, itt 33,4%-os közönségarányt ért el.

Kiugróan magas volt a műsort nagyképernyőn, ám időeltolással (TSV, time shift viewing) nézők aránya is: a teljes 18-49-es nézőszámon belül átlagosan 18% volt azon nézők aránya, akik így követték a 12 részes programot. Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban tehát kiváló példája annak, hogy lineáris televíziós műsorok is lehetnek sikeresek az alapvetően streaming felé forduló célcsoport körében.

A 18-49 évesek körében 23,8%-os átlagos közönségarányának köszönhetően a Nyerő Páros minden epizódja megnyerte az idősávját. A teljes népesség körében átlagosan 605 ezer néző követte figyelemmel a párok küzdelmét, főként fiatal, magas státuszú, budapesti és nagyvárosi nézők követték a műsort

Töretlen A mi kis falunk és a Cápák között népszerűsége

A mi kis falunk 21,9%-os közönségarányával 19 adásból 17-ben elhozta a slot-győzelmet a 18-49 éves korosztályban. A pajkaszegiek mulatságos története 4+-ban 15 alkalommal volt a sávjában a legnézettebb 19,5%-os közönségarányával és 642 ezres átlagos nézőszámával. Az év első epizódja 805 ezres 4+ nézőszámmal az RTL 6. legnézettebb adása volt 2023-ban. Előtte csak az RTL Híradó és Sztárbox adásai értek el ennél jobb eredményt.

A Cápák között 5. évada 21,8%-os 18-49-es közönségarányával 13-ból 10 estén nyerte meg a sávját.

Népszerű volt Az álommeló, a Gólkirályság és a ValóVilág

Az álommeló 15,1%-os átlagos közönségarányt ért el a 18-49-es korosztály körében, ez naponta 446 ezer embert jelentett 4+-on. Az üzleti reality leginkább a 40-59 éves, magasabb státuszú és iskolai végzettségű nézőket vonzotta a képernyő elé. Az álommeló második évada pedig hamarosan érkezik az RTL-re.

A Gólkirályság mind a 18-49-es célcsoportban, mind pedig a teljes népesség körében egyértelmű fölénnyel nyerte az idősávját minden adás esetén, köszönhetően a 21,1 %-os közönségaránynak a 18-49 évesek körében, valamint a 17,6%-nak és az átlag 663 ezer nézőnek a teljes népesség körében. A vígjáték sorozat kifejezetten a magas státuszú közönséget érdekelte.

Az RTL KETTŐN futó ValóVilág 11. évada második generációs csatornán kifejezetten impozáns, valamint a csatornaátlaghoz képest is kiemelkedő, 5,4%-os átlagos közönségarányt ért el a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban, melyhez átlagosan 97 ezer néző társult a teljes népesség köréből. A műsor kiemelkedően a fiatalos, elsősorban a 18-29-es korosztályban volt népszerű, amit a csoporton belüli 12,8%-os közönségaránya is bizonyít.

A Király lineáris sikere

A Király 2022 decemberében debütált az RTL+-on, tavaly novemberben pedig lineárisan is bemutatkozott, 14,7%-os közönségaránnyal a 18-49-es célcsoportban. A teljes népességet tekintve átlag 327 ezer néző követte a Zámbó Jimmy életét bemutató sorozatot.

Dinamikusan növekedett az RTL digitális portfóliója tavaly is

A teljes digitális RTL portfólió 2023-ban havonta átlagosan 2 millió 677 ezer embert ért el (real user – RU), ami közel 12%-os növekedést jelent 2022-höz képest (real user – RU). Napi átlag page view-k tekintetében 2023-ban a portfólió további 3%-ot emelkedett 2022-höz képest, így a tavalyi évben 1 millió 218 ezren állt.

Az RTL.hu shortform videói 55 millió 93 ezer videóindítást hoztak összesen. A legnézettebb shortform videótartalom egy híradós anyag volt 743 ezer videoview-val (VV). A második helyen ValóVilág11. tartalom található 390 ezer VV-vel, a harmadik legnézettebb shortform videó pedig egy, az M1-es autópályán történt balesetet feldolgozó hír volt, 384 ezer VV-t generálva.

Az RTL+ streamingplatformon közel 9 millió órát töltöttek streamingeléssel a felhasználók, a 2022 novemberi bevezetése óta.*** A legtöbben a ValóVilág tartalmait nézték, ezt követte A mi kis falunk, a harmadik helyen pedig a Drága örökösök tartalmai szerepelnek.

Az RTL+-on összesen 45 millió 641 ezer video view-t generáltak a fogyasztók, mindhárom tiert összeadva (RTL+, RTL+ Active, RTL+ Light). A legnépszerűbb adás az Így készült: A Király volt, a sorozat kulisszatitkai 133 ezer VV-t generáltak. A második legnépszerűbb tartalom a Nyerő Páros első része volt 126 ezer VV-vel, a dobogó harmadik fokára pedig a ValóVilág 11. egyik adása került 122 ezer VV-vel.

Szépen teljesítettek a második generációs csatornák

Az RTL főcsatorna stabil teljesítménye mellett a második generációs csatornák 0,7 százalékpontos növekedéssel zárták az évet teljes napon, 13,8%-os közönségarányról 14,5%-ra ugorva. Ennek köszönhetően teljes napot tekintve az RTL portfólió egésze is növelni tudta éves közönségarányát 23,6%-ról 24,2%-ra.

Ennek a növekedésnek a zászlóshajója a két, 2022-ben átalakított csatorna, az RTL GOLD és az RTL HÁROM volt. 2022-höz viszonyítva, mindketten a három legdinamikusabban növekvő csatorna között voltak a piacon a 18-49-es célcsoportban, az egész napot tekintve (RTL HÁROM: +74%, RTL GOLD: +73%. Szintén ott voltak az öt leggyorsabban növekvő csatorna között a 18-49-es célcsoportban, főműsoridőben (RTL HÁROM: +70%, RTL GOLD: +59%). A Muzsika TV pedig a 18-49-es célcsoportban 2022-höz képest 33%-kal növelte közönségarányát egész napot tekintve, és még impozánsabb, 55%-kal nőtt főműsoridőben.

A teljes piacon, a 18-49 korcsoportos közönségarány alapú rangsorban 4 RTL Magyarország csatornaportfóliójába tartozó csatorna van a TOP10-ben, all dayben és prime-ban egyaránt. Ezek az RTL, a Film+ és a Cool csatornák, illetve az RTL KETTŐ, melynek kínálata tavaly év végén átalakult, és olyan népszerű vígjátéksorozatok otthona lett, mint a Jóbarátok, az Agymenők és a Két pasi – meg egy kicsi.

December 15-én indult el az RTL négy új második generációs csatornája, amivel az RTL Magyarország csatornaportfóliója 12 csatornásra bővült. A Kölyökklub, a Moziklub, a Sorozatklub és az RTL OTTHON nevet viselő csatornák a tévézés szerelmeseinek biztosítanak változatos szórakozást. Az új csatornák mindegyike eltérő célcsoportot szólít meg a gyerektartalmaktól egészen a klasszikus filmekig.

Az RTL volt a legnézettebb szilveszteri csatorna éjfélkor

2024 nagyon jól kezdődött az RTL főcsatorna számára, hiszen a 18-49-es célcsoportban az RTL újévet köszöntő Himnusza volt a legnézettebb Himnusz adás 21%-os közönségarányával (18-49) és 529 ezer nézőjével (4+). Hasonlóan sikeres volt Bodrogi Gyula újévi köszöntője is, amit átlagosan 612 ezer néző követett végig a teljes népességen belül – ezzel az RTL lett a legnézettebb csatorna az újévi köszöntők ideje alatt.

*A többitől eltérően itt hagyományos közönségarányról van szó.

**Csak legalább 10 perc hosszúságú műsorok figyelembevételével.

*** Csak RTL+ SVOD-ra vonatkozóan.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 18-29, 18-39, 30-39, 40-59, 4+, 18-39 női, 18-49 AB vásárlóerő 18-49 ABC vásárlóerő, 18-49 streaming előfizetéssel rendelkező, 18-49 középfokú illetve 18-49 felsőfokú végzettséggel rendelkező célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2023. Teljes év, A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, az év utolsó hat napján még nem végleges eredményekkel, 2024. január 3-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview, RTL.hu, videoview (2024. 01. 03-án lekért adatok alapján)

Kapcsolódó hírek

2024.12.02.

2025 januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház CTV portfóliója és a SWEET.TV felületeivel már januártól elérhető lesz. A SWEET.TV több mint 130 000 magyarországi háztartásban érhető el, alkalmazása pedig több mint 2 300 000 CTV-eszközön használható, beleértve a nagyobb okostévé-márkákat, mint a Samsung, az LG, a Philips, az Apple TV és a Sony, valamint olyan multiplatformos eszközöket, mint az Xbox, Android és iOS.

2024.11.08.

Az alábbiakban olvasható az RTL és a Kábelcsatornák 2024. decemberi módosított anyagleadási rendje.

2024.11.07.

Októberben hármas győzelmet aratott az RTL Magyarország főműsoridőben. Az RTL csatornaportfóliója 34,6%-ot ért el (TV2 Csoport: 32,5%). Az RTL főcsatorna 19,8%-os eredményt tudhatott magáénak, így 2,0 százalékponttal előzte meg a TV2-t (17,8%). Az RTL második generációs csatornái is megszerezték a győzelmet főműsoridőben a piacon. Ráadásul 2024 eddig eltelt időszakában az RTL Magyarország, az RTL főcsatorna és az RTL második generációs csatornaportfóliója is piacvezető főműsoridőben.