Februárban is az RTL lett a legnézettebb csatorna
2024.03.01.
A renitens és a Cápák között győzelme áprilisban az RTL-nél
2024.05.03.

RTL-TV2: 3:0

2024.04.02.

2024-ben továbbra is az RTL vezeti a nézettségi versenyt: január és február után a márciust is megnyerte az RTL csatorna főműsoridőben, a 18-49 évesek körében. Az éves toplista első 10 helyén jelenleg 9 RTL-es tartalom szerepel (18-49). Tarolt A renitens, A mi kis falunk, a Cápák között és az RTL Híradó is, valamint kiemelkedő eredményt ért el a Cool, az RTL KETTŐ, az RTL GOLD és a Sorozat+.

14%-os közönségaránnyal az RTL nyerte a márciusi nézettségi versenyt főműsoridőben, a 18-49-es korosztály körében (TV2: 13,7%). Csoportszinten, főműsoridőben 30,3%-os eredményt hozott az RTL-es csatornacsalád, ami növekedést jelent a tavaly márciusi eredményhez képest (2023. március: 26,4%). 18-59 éves célcsoporton pedig már egyértelműen meg is verte márciusban az RTL Magyarország a TV2 Csoportot 29,8% vs 29,4% arányban, amely legutoljára 2023 júliusában fordult elő.

A hónap legnézettebb RTL-es programja a 18-49 évesek körében A mi kis falunk március 23-i epizódja volt 24,9%-os közönségaránnyal, amely egyúttal az éves toplista 3. helyére is felkerült. A márciusi TOP10-es listán összesen 4 epizóddal szerepel a pajkaszegiek mulatságos történetét bemutató sorozat. A teljes szezon is kiváló eredménnyel zárt, átlagosan 22,8%-os (18-49-es) közönségarányt és 730 ezer nézőt (4+) hozott. Az évadot 8%-kal nézték többen a tavaly tavaszihoz képest.

A második legnépszerűbb RTL-es program a Cápák között március 3-i adása volt, 23,4%-os közönségaránnyal és 730 ezer nézővel. Ez az epizód kiemelkedően népszerű volt az RTL+-on is, több mint 48 ezer videóindítást generált.

A renitens című vadonatúj sorozat mindegyik alkalommal nyerte a saját idősávját. A sorozat eddigi öt epizódja átlagosan 17,3%-os közönségarányt (18-49) és 599 ezer nézőt hozott (4+). A renitens az RTL+-on is a legnézettebb tartalmak egyike volt márciusban.

Az RTL Híradó stabilan hozza kiemelkedő teljesítményét 2024-ben: 20,1%-os átlagos közönségarányával magabiztosan nyerte a hírversenyt a 18-49-es korosztály körében márciusban, míg a Tények 16,8%-ot szerzett. A Fókusz 14,8%-os átlagos közönségarányt ért el, amivel megelőzte a Tények Plusz című műsort. (13,2%).

Az ugrás című vetélkedő 16,6%-kal zárta a hat hetes szezonját, naponta átlagosan 532 ezren követték a Gundel Takács Gábor által vezetett vetélkedőt. Az álommeló pedig 13,4%-os közönségaránnyal indította az első hetét.

Az RTL második generációs csatornái ismét kiemelkedő teljesítményt értek el. A Cool 3,4%-os közönségarányával 2022. március óta a legerősebb eredményét hozta teljes napot tekintve. Az RTL KETTŐ hasonló eredményekkel büszkélkedhet, hiszen 2,5%-os közönségarányával a megújulása óta* a legerősebb hónapját hozta teljes napot tekintve. Ráadásul mind a most februári, mind a tavaly márciusi közönségarányát jelentősen, legalább 10%-kal növelni tudta.

Az RTL GOLD a valaha volt 4. legmagasabb lineáris közönségarányú hónapját hozta teljes napot tekintve, emellett 30%-kal jobb eredményt ért el tavaly márciushoz képest.

Csúcsteljesítményt ért el a Sorozat+, ami a valaha volt legjobb hónapját hozta idén márciusban, teljes napot tekintve 2,1%-os közönségarányt, főműsoridőben pedig 2,4%-os közönségarányt ért el.

Az RTL Magyarország tavaly decemberben négy új második generációs csatornát indított, a Kölyökklub, a Moziklub, a Sorozatklub és az RTL OTTHON csatornákkal 12 csatornásra bővült a csatornaportfóliója.

Márciusban ezúttal is az RTL Híradó shortform anyagaira voltak a leginkább kíváncsiak az RTL.hu felületén a látogatók, ahol összesen 2 millió 189 ezer videóindítást generáltak.

Az idei évi 18-49-es toplista első 10 helyén jelenleg 9 RTL-es tartalom szerepel (18-49). A fiatalok körében kifejezetten kedvelt Cápák között 6 epizódja és A mi kis falunk 3 epizódja került fel a listára, az első helyen a Cápák között egyik epizódja szerepel.

Az RTL-es műsorok a legnépszerűbbek jelenleg a 18-59-es korcsoport körében is, hiszen ennek a toplistának az első 10 helyére csak RTL-es tartalmak kerültek fel. Az 50-es korosztály által különösen nézett A mi kis falunk 7 epizódja és a Cápák között 3 adása szerepel jelenleg ezen a TOP10-es listán.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. március,
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2024. április 2-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview, RTL.hu, videoview

*Az RTL KETTŐ tavaly év végén átalakult, és olyan népszerű vígjátéksorozatok otthona lett, mint a Jóbarátok, az Agymenők és a Két pasi – meg egy kicsi.

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.