Az RTL Magyarország győzelmével indult 2025 
2025.02.04.
Tájékoztató a csatornáinkat érintő módosított anyagleadási rendről (2025. április, május)
2025.03.17.

Februárban is piacvezető az RTL Magyarország

2025.03.06.

Az RTL Magyarország februárban is magabiztos győzelmet aratott, csoportszinten és a főcsatornák esetében is. Csoportszinten 32,6%-os főműsoridős (18:00-22:59) közönségarányt elérve a 18-59-es célcsoportban (TV2 Csoport: 31,5%). Tavaly februárhoz képest, több mint 3 százalékponttal nőt a csoport főműsoridős részesedése. A főcsatornák versenyét is az RTL nyerte: január után februárban is magabiztos előnnyel végzett a TV2 előtt, főműsoridőben 16,4%-os közönségarányt elérve a 18-59-es célcsoportban (TV2: 15,6%).

A hónap legnézettebb adása: A mi kis falunk  

Február hónap legnézettebb műsora A mi kis falunk február 8-i adása volt, 26,0%-os közönségarányt ért a 18-59-es célcsoportban. Ezzel az eredménnyel az év második lenézettebb programja is lett egyben. A négy februári adás átlagosan 24,9%-os közönségarányt produkált, így magabiztosan nyerte minden epizód a saját idősávját.  

Továbbra is az élen a hírversenyben 

A hírműsorok közül az RTL Híradó (18:00) 22,5%-os LSHR%-t ért el a 18-59-es korosztályban, megelőzve a TV2 Tények c. műsorát, amely 19,2%-ot hozott. Ez esténként átlagosan 684 ezer nézőt jelentett a teljes népesség körében. A Fókusz átlagosan 16,4%-os közönségarányt ért el februárban, míg a Fókusz Plusz is ugyanilyen eredménnyel zárta a hónapot. 

A szórakoztató műsorok terén a Pokoli Rokonok 16,7%-os közönségarányt hozott a 18-59-es célcsoportban, míg a nők (18-59) esetében ez az arány még magasabb, 19,0% volt. Vasárnap a Házon Kívül 19,5%-kal vezette sávját, míg a Cápák Között 19,8%-os eredményt ért el. Ezek a műsorok a 18-59-es ABC vásárlóerő szerinti magas kategóriában kiemelkedően teljesítettek, rendre 22,3%-os és 22,6%-os közönségarányt hozva. 

Az online térben az RTL+ legnézettebb programja februárban a Pokoli Rokonok volt, amely összesen 834 ezer videóindítást generált. A legnézettebb tartalom pedig a Cápák Között 8. évadának 5 epizódja lett, amely összesen 39 516 videó megtekintést ért el. 

A kábelportfólió továbbra is emelkedő pályán 

Az RTL kábelcsatornáinak portfóliója februárban  16,2%-os közönségarányt értek el. Ez 2,3 százalékpontos javulás a tavaly februári 13,9%-os közönségarányhoz képest. 

Egész napos nézettséget tekintve az RTL kábelcsatornái15,5%-ot értek el, ami stabil eredmény januárhoz képest, valamint egy szintén jelentős, 1,2 százalékpontos előrelépés 2024 februárjához képest. 

A Cool csatorna kiemelkedő eredményt hozott, hiszen 2022 márciusa óta a legerősebb hónapját zárta mind egész napos (3,5%), mind pedig főműsoridős (3,9%) teljesítményével. Az RTL KETTŐ szintén kimagasló eredményeket ért el: 2023 szeptembere óta nem volt ilyen erős hónapja egész napot tekintetve (2,2%), főműsoridőben pedig 2022 májusa óta a legjobb eredményt hozta (2,6%). 

Az RTL Gold is rekordot döntött főműsoridőben, 1,8%-os közönségarányával a valaha volt legerősebb hónapját zárta. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+, illetve 18-59 női és 18-59 ABC vásárlóerő célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1800-2259), teljes nap (0200-2559) 

2025. február, 
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó öt napján még nem végleges eredményekkel, 2025. március 3-án lekért adatok alapján.  rtl+, web+app, total videoview

Kapcsolódó hírek

2025.10.01.

Látványosan folytatódott szeptemberben a multiplatform fogyasztás térnyerése az RTL-nél. A lineáris főcsatornán az X-Faktor négy helyet is elfoglalt a havi nézettségi toplista élmezőnyében, minden alkalommal megszerezve a vezetést a saját idősávjában, a 18-59 éves korcsoportban. A Sztárbox erősítette pozícióját a 2024-es szezonhoz képest, bizonyítva ezzel, hogy a nagy eventműsorok továbbra is erős közösségi élményt nyújtanak, és hoznak vissza a lineáris tévére alapvetően streaminget fogyasztó nézőket. A Nyerő Páros és az X-Faktor mellett a Bróker Marcsi lett a hónap legnézettebb tartalma streamingen, jelezve, hogy a lokális saját gyártás továbbra is közönségmágnes. Az RTL+ toplistái és a lineáris nézettségi adatok egyaránt azt mutatják, hogy a tartalom ereje ma már két platformon építi a márkát és szolgálja ki a nézői igényeket. 

2025.09.26.

Az alábbiakban olvasható az RTL és a kábelcsatornák 2025. októberi módosított anyagleadási rendje:

2025.09.24.

2025. november hónapra vonatkozóan Market Index-et egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk