Új csatornával bővül az RTL Saleshouse portfoliója
2024.11.06.
Tájékoztató a csatornáinkat érintő módosított anyagleadási rendről (2024. december)
2024.11.08.

Kiugróan magas, 19,8%-os főműsoridős közönségaránnyal nyerte meg az októbert az RTL 

2024.11.07.

Októberben hármas győzelmet aratott az RTL Magyarország főműsoridőben. Az RTL csatornaportfóliója 34,6%-ot ért el (TV2 Csoport: 32,5%). Az RTL főcsatorna 19,8%-os eredményt tudhatott magáénak, így 2,0 százalékponttal előzte meg a TV2-t (17,8%). Az RTL második generációs csatornái is megszerezték a győzelmet főműsoridőben a piacon. Ráadásul 2024 eddig eltelt időszakában az RTL Magyarország, az RTL főcsatorna és az RTL második generációs csatornaportfóliója is piacvezető főműsoridőben.

Az RTL főcsatorna által elért kiemelkedően magas, 19,8%-os közönségarány (L-SHR%) nagyon ritka a magyar televíziós piacon: az elmúlt hét évben négy alkalommal fordult csak elő ennél magasabb havi közönségarány, azt is csak az RTL tudta hozni.  

Az októberi 18-49-es toplistát is dominálták az RTL-es műsorok. A hónap 12 legnézettebb adása között csak Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban és az X-Faktor epizódjai szerepelnek. A top20 legnézettebb műsor között 16 RTL-es adás szerepel. Az X-Faktor október 5-i és 19-i részei az éves TOP10-be is bekerültek. 

Kiemelkedő eredményt értek el az RTL-es szórakoztató műsorok és hírműsorok 

A nagy sikerű X-Faktor 34,4%-os közönségarányt hozott októberben, amivel magabiztosan vezet a TV2 előtt, ami ebben az idősávban átlagosan 15,0%-ot hozott (18-49). Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban 26,1%-os eredménnyel zárta második évadát, ami nemcsak közönségarányban de nézőszámban is magasabb a tavalyi első sorozatnál. A time slotját is nyerte a 19,8%-os átlagú TV2 előtt.  

A Sztárbox 22,4%-os eredménnyel zárta szezonját, a november 3-i döntő adását is beleszámítva. A teljes szezon átlagát figyelembevéve nyerte az idősávját. Átlagosan esténként több mint félmillió ember nézte a sztárok összecsapását a teljes lakosság körében. Legjobban a 18-39 éves női (29,1%) és a 18-49 ABC vásárlóerejű (27,3%) célcsoportokon teljesített. 

A még mindig tartó Nyerő Páros legújabb évadának eddigi közönségaránya 20,7% jelenleg. A Házasodna a gazda 15,1%-os eredménnyel zárta ezt a szezonját (18-49). 

A Híradó 19,9%-os eredményével októberben is a legnézettebb hírműsor volt. A Fókusz 15,7%-os közönségarányt ért el (18-49). 

Győzelmet arattak az RTL második generációs csatornái 

Az RTL kábelcsatornái október hónapban legutoljára a 2018-as évben tudták legyőzni a TV2 Kábelt, főműsoridőben. Egész napot tekintve pedig az RTL-es második generációs csatornák portfóliója hatalmas növekedést mutatott tavaly októberhez képest, 15,1%-os eredménnyel (2023 október: 13.0 LSHR%). Ez főleg az RTL GOLD és a Sorozat+ impozáns növekedésének volt köszönhető: az RTL GOLD 0,5 százalékpontot nőtt, míg a Sorozat+ 0,8-at tavaly októberhez képest. Továbbá 2020 óta nem volt ilyen magas közönségarányú őszi hónapja az RTL kábelportfóliónak, sem egész napot, sem főműsoridőt tekintve. 

A tavaly decemberben indított 4 új csatorna összesített eredménye új rekordot hozott októberben a nagyon kemény versenyhelyzet ellenére is. 0,7%-os közönségarány eredményükkel a Sorozatklub, a Moziklub, a Kölyökklub és az RTL OTTHON tovább folytatják az év eleje óta tartó emelkedő közönségarány trendet. 

Online is taroltak az RTL-es műsorok 

A mostani október lett 2024 eddigi legmagasabb videóindításszámú hónapja az RTL+-on. A Nyerő Páros, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban és X-Faktor tartalmai voltak a legnépszerűbbek a platformon. 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 4+, illetve 18-39 női és 18-49 ABC vásárlóerő célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. október, 
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó három napján még nem végleges eredményekkel, 2024. november 5-én lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview,  RTL.hu, videoview 

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.