Változás az RTL Saleshouse portóliójában.
2024.05.31.
Tájékoztató a 2024. augusztusi Market Indexről
2024.06.27.

Az RTL Magyarország magabiztos csoportszintű nézettségi győzelmet aratott májusban

2024.06.03.

Újra az RTL a legnézettebb csatorna.

Az RTL főcsatorna 14,4%-os közönségarányt ért el májusban, míg a TV2 10,2%-ot tudhatott magáénak főműsoridőben, a 18-49-es korosztály körében. Így az RTL nemcsak a májust vitte, de az év eddig eltelt időszakát tekintve is első helyen áll a nézettségi versenyben. 

Az RTL-es csatornacsalád is egyértelmű győzelmet aratott májusban, főműsoridőben, a 18-49 évesek körében. Csoportszinten 32,4%-os lineáris közönségarányt értek el az RTL-es csatornák prime time-ban, így 5.7 százalékponttal előzték meg a TV2 Csoportot (26,7%). Ezzel az erős májusi hónappal pedig 2024-es év eddigi időszakában (január-május) is átvette a vezetést az RTL Magyarország. Ezzel az eredménnyel egy két és fél éves csúcsot döntött meg az RTL-es csatornacsalád. 

Töretlen az RTL Híradó népszerűsége 

Az RTL Híradó továbbra is vezet a Tényekkel szemben a 18-49-es korosztály körében (RTL Híradó: 19,8%; Tények: 17,5%). Májusban naponta átlagosan 511 ezren követték az RTL Híradót a teljes népesség körében. A Fókusz hétköznapi adásai pedig átlagosan 15,7%-os közönségarányt hoztak. 

Tarolt a The Floor – Csak egy maradhat, a Gólkirályság, a Cápák között és a Házon kívül is 

A The Floor – Csak egy maradhat című vadonatúj kvízműsor kiválóan teljesített eddig, átlagosan 19,1%-ot hozott hétköznap esténként. Leginkább a fiatal női korosztály (18-39 nő) kedvelte a fordulatos vetélkedőt, ami ebben a korcsoportban 23,6%-os átlagos közönségarányt ért el. 

A hétvégék már most is focilázban teltek az RTL-en, hiszen a Gólkirályság 18,9%-os átlagos közönségarányt ért el ebben a hónapban.  

A vasárnaponként futó üzleti showműsor, a Cápák között átlagosan 17,7%-os eredményt ért el. Előtte pedig az új idősávba került Házon kívül teljesített kiválóan, 17,2%-os közönségaránnyal. 

A villalakók mindennapjai is elképesztően népszerűek 

Még csak pár hete nyílt meg a 12. ValóVilág kapuja, máris az RTL+ legnépszerűbb és legnézettebb tartalma lett a 24 órás élő közvetítés. A nyitó epizód az RTL csatornán 15,1%-os közönségaránnyal ment, azóta pedig a Coolon látható VV-összefoglalók 4,6%-os eredményt hoznak átlagosan. 

Az online tartalmak közül a Cápák között és a Gólkirályság epizódjai a legnépszerűbbek. A Cápák között 7. évadának 11. része 40 ezer videóindítást, a Gólkirályság 2. évadának 5. része pedig 35 ezer videóindítást generált májusban. 

Ismét kiemelkedően teljesítettek a második generációs csatornák 

Főműsoridőben és egész napot tekintve is ez a május az RTL kábelportfólió legmagasabb közönségarányú hónapja 2020 júliusa óta. Ezzel az RTL második generációs csatornaportfóliója már második hónapja nyeri a főműsoridős nézettségi versenyt 17,9 L-SHR%-os eredménnyel. Egész napot tekintve pedig 16,9%-os közönségarányt szereztek a csatornák, amely szintén kiváló eredmény (18-49).  

A tavalyi év első 5 hónapjához viszonyítva, teljes napot tekintve 1.5 százalékponttal növekedett a kábelportfólió az év azonos időszakában (2024: 15,8 %; 2023: 14,3%). 

Májusban a Cool, az RTL GOLD és a Sorozat+ teljesített kiválóan 

A Sorozat+ 2,4%-os májusi közönségaránya a valaha volt legjobb all-day eredmény a csatorna történetében. A Sorozat+ csatorna eddig nagyon sikeres évet tudhat magáénak, ugyanis az elmúlt három hónapban hozta a TOP3 legmagasabb közönségarányt indulása óta, ráadásul egyre növekvő értékekkel. 

Az RTL Gold szintén rekordott döntött májusban, 1,8%-os eredményt könyvelhetett el teljes napot tekintve. A Cool pedig az utóbbi két év legmagasabb közönségarányú hónapját hozta májusban, 3,6%-os eredményével (all day). 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 4+, illetve 18-39 női célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. május,  
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó 5 napján még nem végleges eredményekkel, 2024. június 3-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview,  RTL.hu, videoview 

Kapcsolódó hírek

2025.07.02.

2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.

2025.06.25.

2025. augusztus hónapra vonatkozóan Market Indexet egyetlen csomagunk esetében sem érvényesítünk

2025.06.06.

Májusban csoportszinten az RTL Magyarország megőrizte vezető pozícióját az év első öt hónap átlagában a 18-59-es célcsoporton: portfóliójának közönségaránya 31,85% volt, míg a TV2 Csoporté 31,77%.