2024-ben eddig az RTL vezeti a nézettségi versenyt: a januári győzelem után a februárt is megnyerte az RTL főcsatorna főműsoridőben, a 18-49 évesek körében. Tarolt a Cápák között, az RTL Híradó, valamint Az ugrás című vadonatúj kvízműsor, továbbá kiemelkedően teljesítettek az RTL második generációs csatornái is. Az éves toplista első 20 helyén jelenleg csak RTL-es tartalom szerepel (18-49).
13,8%-os közönségaránnyal az RTL nyerte a februári nézettségi versenyt főműsoridőben, a 18-49-es korosztály körében (TV2: 13,6%). Csoportszinten prime-ban 29%-os eredményt hozott az RTL-es csatornacsalád, ami növekedést jelent a tavaly februári eredményhez képest (2023: 28,4%).
A legkiemelkedőbb eredményeket az RTL hétvégi programjai érték el. A havi TOP10-es lista első négy helyén a Cápák között 4 epizódja szerepel. A február 25-i epizód az év idei eddigi legnézettebb programja lett a 18-49 évesek körében, 25,7%-os közönségaránnyal és 751 ezer nézővel.
Az éves toplistán eddig az első 20 helyen csak RTL-es programok találhatóak (18-49, főműsoridő). A Cápák között, A mi kis falunk, az RTL Híradó és Az ugrás adásai szerepelnek az első 20 helyen.
Az RTL Híradó ismét tarolt: februárban 20,5%-os közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében, miközben a Tények 17%-ot hozott. Ekkora különbség az elmúlt két évben nem volt a két rivális műsor között. A Fókusz is kiemelkedően teljesített, 16%-os átlagos közönségarányt ért el, 21 februári adásából pedig 19 alkalommal nyerte a műsorsávját.
2024 egyik első RTL-es újdonsága Az ugrás című kvízműsor, ami eddig átlagosan 17,1%-os közönségarányt hozott. Az eddigi 14 adás közül 11 alkalommal nyerte is a sávját.
A mi is falunknak töretlen a népszerűsége, a legnézettebb adása a február 24-i, szombat esti epizód volt 24,2%-os közönségaránnyal (18-49) és 736 ezer fővel 4+-on. Az éves toplistán a 7. helyet szerezte meg ez az adás.
Az RTL+-on a Cápák között ebben a hónapban 203 ezer videóindítást generált (VV), A mi kis falunk pedig 148 ezret. Az RTL.hu-n népszerűek voltak az RTL Híradó tartalmai, összesen 531 ezer videóindítást generáltak.
Az RTL második generációs csatornái is kiemelkedően teljesítettek februárban. Az RTL kábelportfóliója 14,9 százalékpontos közönségarányt ért el a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, teljes napot tekintve. Több mint 1 százalékponttal hozott többet, mint tavaly ilyenkor (2023: 13,8).
Az RTL GOLD a valaha volt második legerősebb havi közönségarányát érte el februárban, 1,8%-os eredménnyel. A csatornán új otthonra talált Éjjel-Nappal Budapest nagyban hozzájárult ehhez, hiszen 2,4%-os közönségarányával a csatorna második legnépszerűbb tartalma volt. A műsor továbbra is nagyon népszerű a fiatalok körében, amit a 18-29 évesek között elért 7,4%-os közönségarány is bizonyít.
Az RTL HÁROM az új év mindkét hónapjában növekedést mutatott 2023 azonos időszakához képest, és februárban is stabilan tartja az 1,7%-os közönségarányát az egész napot tekintve a kiemelt kereskedelmi célcsoportban.
A Cool és a Sorozat+ februári 3,0%-os, illetve 1,8%-os eredményeikkel szintén javítottak tavaly februári átlagukon. A Cool többek között A mi kis falunk és Halálos fegyver sorozat kiemelkedő főműsoridős eredményeinek köszönheti sikerét (5,4%-os, illetve 4,7%-os közönségarány, 18-49, primetime).
Az RTL KETTŐ az új sitcomokra alapozó műsorstruktúrájával mind teljes napot tekintve, mind főműsoridőben tovább épült februárban a januári eredményekhez képest. Különösen főműsoridőben szerepelt jól, ahol elérte a 2,5%-os közönségarányt februárban. Ezzel főműsoridőben a teljes piac 8. legnagyobb közönségarányú csatornája lett.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. február, A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2024. március 1-én lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview, RTL.hu, videoview